lördag 23 januari 2021

Vårt spontana lördagsprogram

 Vad blev lördagens spontana program....jo det blev att göra sig av med en massa onödiga saker som inte gör mer än tar en massa utrymmen i skåpen. Det finns så många bra sidor på Facebook där man kan ge bort saker och folk kommer och söker , där står man sen med en så skön känsla att det börjar minska i skåpen.

Vi har planer som sagt att köpa ett nytt klädskåp till sovrummet men först vill jag ha bort allt onödigt och i dag for det massor. Någon skulle ännu på söndag komma och söka grejer och sen skall jag lägga ut lite mera som jag ännu vill bli av med och nu efter detta så skall jag verkligen börja minimalisera på prylar.

 Har redan en längre tid börjat inreda vårt hem med stilrena , enkla saker och lovar det ser så mycket finare och fräschare ut en en massa prydnadssaker här och där, Jag har väl aldrig haft så att det svämmar över av en massa prydnadsaker men nu tycker jag det enkla är finast.

Har säkert nämnt om att jag aldrig skulle lägga en massa euron på märkes indrendningsprylar , men nu får jag nog äta upp mina ord för har verkligen fått upp ögonen för dessa fina design inrednings prylarna. Iittala är en av min favorit och visst är Pentik fint men nu skall ni inte tro att jag rusar runt och köper sådana saker. Det får bli någon enstaka grej nu och då och det bli jag jätte glad över. Jag kan nog också lika bra åka till Rusta, Ikea eller Jysk  om jag behöver något. 

Men en pryl som  jag har bestämt att jag i något skede kommer j att ha hela samligen av , det är Iittalas Festivo ljustakar. Nedanför ser ni min nuvarande samling men som ni kan klura ut så fattas dom dyraste , men försöker snusa lite här och där om dom finns till ett bra pris. Så om någon inte har användning av era Festivo höga ljusstakar så får ni gärna kontakta mig. Köper dom till ett rimligt pris.

 


 

Sen hittade jag denna fina Pentik ljusstake för värme ljus i ett skåp då jag börja röja , hade helt glömt den. Så blir det sen då det finns too much prylar. Men nu blir det ändring. Enkla, fina ting flyttar in och en massa bråte ut. 

              



Jag märker nog att jag varit mycket hemma nu och inte varken fått jobba eller resa för jag är så sugen på att inreda, köpa lite nya möbler och byta lite stil men man kan inte få allt på en gång. Klädskåp är nu först och sen blir det väl soffa.

Detta lilla söta bord hade dom på Lidl för en liten peng och ännu till så är det 3 års garanti på bordet så jag tyckte det passade bra med en lampa och en bukett tulpaner på bordet. Vardagsrummet ser så stort ut nu då jag bara har en del små enkla saker som pryder rummet.

På söndag så skall det som sagt röjas mera i skåpen och snart börjar det bli så bra med rum i skåp och lådor.

 





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar