lördag 30 januari 2021

Mjölk för ett helt kompani

Konstigt nog fast jag är som sagt ledig varje dag så längtar jag alltid så otroligt till veckoslutet för då vet jag att jag är ledig. Så länge man har har barn som bor hemma så är man nog inte ledig , alltså jag tycker det är hela tiden något att göra. Sen har dom sina hobbyn  så det blir att  köra en hel del. Jaromir är bara 1ggr i veckan på sin teater  men Michelle har simträningar 4ggr  i Kaarina. På tisdagen har dom träningar samma dag och då för jag snabbt Jaromir till teatern och sen hem och plocka upp Michelle och åka vidare till Kaarina. Sen kommer jag hem en sväng och ingen tillbaka då hon simmat färdigt , Jaromir brukar komma hem med bussen efter sin hobby.

Ibland har jag suttit och tänkt att hur skulle det ha varit och vara permitterad och ingen av kidzen mera skulle ha bott hemma, skulle jag ha fått tiden lång eller skulle jag ha njutit lite extra av min ledighet då jag skulle ha kunnat göra saker som jag tycker om  helt i min egen takt och mina tidtabeller

 


Får ibland känslan att jag inte gör annat än passar upp alla andra....kuskar på min pappa , kuskar på mina kidz , släpar hem matkassar i mängder plus dom förbannade mjölkburkarna som hela tiden är slut. Det var faktiskt här om dagen som jag glömde att fråga av Mikko om vi har mjölk och sen glömde jag att se i kylskåpet  på morgonen hur mjölkläget var så när jag kom hem från affären och skulle börja plocka in  i kylskåpet så ser jag att det redan fanns 4 liter , själv hade jag köpt 5 burkar så nu hade vi totalt 9 liter mjölk. Kan nästan säga att vi hade mjölk för ett helt kompani.Men nu är det igen slut så jag tror jag köper en ko till näst och ställer i köket så får alla mjölka själv då man vill ha sig ett glas mjölk.

 

 

Jag hade faktiskt någon timme tid för mig själv och var spenderade jag den ....jo hos tandläkaren skulle nog hellre ha varit på Spa. Konstigt nog så märker jag att jag absolut inte mera har tandläkar skräck som jag haft förut utan det går hur bra som helst. Nu går jag här i Åbo på "Opetus Hammashoitola" och det tar ju sin tid men jag tror aldrig någon har kollat så noga igenom min mun som dom gjorde idag ( fredag) , helt super bra service. Men som sagt man skall ha tid då man är kund där  för man får nog sitta en god stund. Men nu skall jag äntligen laga mina tänder i skick , härligt att se att jag äntligen vill  frivilligt till tandläkaren ...förr var jag så nervös flera veckor innan tandläkar besöken. 

Så när ni läst igenom detta inlägg så tror jag nog ni förstår att jag verkligen längtar efter veckosluten  för då är det så skönt när vi alla är lediga och vi kan göra sk vad vi vill . Jag och Michelle bestämde att vi tar pyjamasdag /Spa dag då vi fixat ansikte , händer och fötter här hemma , Jaromir  spelar dataspel och Mikko skulle med sina arbetskompisarna och spela biljard och sen avslutar vi lördagen med taco och Putous. Ser verkligen framemot det.

Sällan jag inte trivs men just idag var jag en aning irriterad då jag tyckte att hela min egen tid gick åt att sitta och kuska på alla andra...men lovar det går hastigt om i morron är en ny dag .Ett par bra lördagsfilmer på Netflix och en påse joggisrussin så känner jag mig som ny på nytt.

Njut av veckoslutet var än ni är och vad än ni gör.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar