onsdag 30 oktober 2013

Disneyland och Knottsberry farm!

Mimmi

Allas vår kära Musse Pigg:))


Martti (tror jag han heter;))




Lightning Mc Queen




Detta var en häftig åk attraction;)






En av mina bästa åk attractioner jag provat:)


Disney halloween party


95meters fritt fall...sambon  provade denna..hyyyj!!










Det har vi också hunnit med...Disneyland är ett måste då man är här.Som jag sagt förut fast jag varit där hur många gånger som helst så blir du aldrig trött på de stället och nu hade det kommit lite nya grejer igen att åka och så hade dom byggt ett nytt område ...CARS Land...ni vet Lightning Mc Queen och dom andra..helt super bra.Vet att när våran lill kille slipper dit så kommer ingen annan del av Disneyland duga;))Kanske vi rentav måste boka två dagar:)))Sen hade dom en ny attraction(heter de så på svenska:)...nåja en sån där härveli man åker i..ni vet...som heter Hollywood Tower.En av dom bästa jag åkt..du åker upp som i ett höghus i en hiss..sen far den fritt fall ner och upp igen..och allt e ju så jäkligt proffsigt gjort i hela attractionen.Ja siddu jenkkina kan de där med business dom;))Allt va dom än gör här e nog en jävla show business..ända från nöjes parker till ishockey matcher....lovar att här e nog dollarna i rullning;))Sen såg vi två super fina parader + ett sånt jäkla fyrverkeri som aldri tänkte ta slut...min sambo sa...hemma harmar de att ofta e fyrverkeriena så korta och hastigt slut...men här börja man redan längta att det skulle sluta;))Här skall de ju överdrivas till max...dollarna rullar;)))Sen var vi ju till Knotts berry farm...där dom nu hade döpt om de till Knotts Scary farm då det e Halloween tider...skit häftigt och läskigt måste jag säga:))Man for in i olika hus som dom hade riktiga människor utklädda och de var som att hoppa in i en äkta skräckfilm...jag mööös ..älskar ju skräckfilmer men nog va de skitläskigt då dom plötsligt dök upp lite härifrån o därifrån....dom rörde inte folk men dom kom ju nära inpå..hyyyj ;))Sen hade dom  hela nöjesfältet med neddämpad belysning och en massa rök ...så det blev lite spoooky med hela stämningen...coooolt.Sen hade dom ju åk attractinen i gång...men nu måst jag erkänna att e inte lika modig som i ungdomen...här var det ordentliga raids och jag måste hoppa över en massa..vågade helt enkelt inte ens prova;)Min sambo var och prova en helt otrolig sak(han sa det va nog en av dom läskigaste han provat)De va fritt fall...den tog dig upp ca 95 meter i luften och därifrån fritt fall i ca 80km/h(finns på youtube då vi sökte)alltså jag skulle aldrig ha klarat den raiden..fyyy fääään!!Tänk förr då jag älskade att åka...ju hårdare och högre de for desto bättre var de..men nog var jag o prova ett par häftiga bergodalbanor med sådan fart och loopar ...att int har jag nu ännu rikit blivit mamis;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar