tisdag 15 oktober 2013

"Hemma"!!!

Denna syn möttes jag av idag då jag vaknade(runt + 27-29 grader)
"The big apple" New York

AA(american airlines;)
Hej hej min vänner på Åland:)
Bye bye Helsinki!

Hello New York!
Nu har jag då äntligen landat ...kändes ljyyyvligt under fötterna att stå på Amerikansk mark;))Nu har jag då anlänt till mitt andra "hem" och det känns som jag visste..helt super underbart.Tack till Finnair och AA(american airlines)som tryggt och bra tog mig ända fram till slutstation LAX.Men måste nog medge att det är nog jäkligt jobbigt att flyga sådana streckor...från hemdörr till "hemdörr" här i Cali tog det mig lite på 27 timmar...då jag landade i NY och visste att jag ännu hade en ca6 timmars flygresa så ropade man nog inte riktigt jipii...och all tidsomställning,allt köande i alla sekerhets konrtoller+ att jag hade en airport shuttle(kimppa taxi) som jag fick vänta på i nästan 2 tim när jag anlände LAX...de hade blivit någon miss:( Nåja väl framme så raknade jag i sängen och idag då jag slog upp ögonen hör fåglarna sjunga,solen lysa från en klarblå himmel och palmerna svaja och..+27 grader..så då tänkte jag ...det va värt hela långa,kämpiga flygresan.Här skulle jag absolut kunna vara nu ända tills våren kommer i Finland...slippa den förbannande vinter.Kankse jag måste säga att sambon tar kidzena med då han kommer o så blir vi här(oj om de sku va så enkelt).Om man vunnit på Lotto så kunde man ha gjort de;))Annars hittils e allt toppen lite seg efter flygresan idag(här e klockan nu 11.38 på moronen)så nu har jag en lång och härlig dag framför..medan  jag till er får jag säga go natt och sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar