onsdag 16 oktober 2013

Kom på en skojig ide´ !

Nämde ju om att dom har ju så super härliga kort här för alla tillfällen..men härliga texter och bilder+ att kortena e mycke billigare här jämfört med i Finland.....så nu e min ide den att jag till små kidzen skall jag för varje dag skriva ett kort  och posta dom i den takt jag hinner....Kan ju va roligt nu då tjejen just lärt sig läsa så skriver jag med stora bokstäver och hon kan själv läsa sina kort och hjälpa åxå sin lille brorsa att läsa hans kort(lite rolig övning i läsande + att sen när dom blir lite äldre och börjar läsa engelska i skolan så tar vi och plockar fram alla korten dom fick under min resa så kan dom ju öva sin engelska med att läsa den engelska texten på kortena..inte dumt alls tycker jag om jag får säga;)Min äldre tjej håller jag kontakt via Fb.Detta kan va ett ganska roligt tips om man skall vara borta från sina barn ett tag.. att skicka kort åt dom...och sen e det ju roligt då för barnen hemma när  det dimpar ner kort i postlådan;))Kanske dom inte på detta vis saknar mig och M så mycket nu under resan sen då dom e jänna varje dag om de dimpar ner lite kort i postluckan.Har varit en super härlig dag..varmt och skönt och så har jag nog blivit piki lite amerikaniserad ...är till och med ut och sportar på min semester...som så många  andra hurtiga amerikanare.Var ner till beachen och joggade/gick...härlig känsla att få njuta av vågornas brus.Nu e ögona ristin rastin..i kors med andra ord...e skit trött..har inte helt intagit den nya dygns rytmen...får väl den passligt inkörd tills man ska hem och igen få ändra rytm..ännu en orsak att jag borde bli här... då jag äntligen snart börjar hitta  den här  Amerikatidsrytmen;)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar