onsdag 16 oktober 2013

Jetlag!!!!

Denna text vill jag ha som väggord hemma...passar mig perfekt ..är ju en nattuggla;))

Känner mig precis såhär!
Ja vad annat gör man i californien när man vaknar 2.30.a.m(lokaltid) och vet att min host familyn sover den skönaste sömnen.....jag kan ju för fan inte den här tiden stiga upp och tycka att okej vi tar den finska dygnsrytmen nu och väcka gänget för att ta oss en kopp kaffe typ....nej va fan gör man ....man e på nätet och skriver blogg och är som sagt hur pigg som helst...I Finland e klockan nu 15.43 så int undra på att man e en aning virrig.Fast jag nån gång poenterat att LA e staden som aldrig sover så kan jag ju int börja gör så som finska pensionärena ..att gå och ställ mig utanför matbutiken nu redan 5.45 a.m....men förståss jag e ju i amerika och många matbutiker e ju öppna dygne runt så jag borde inte behöva bli och köa...kanske jag borde klä mig i Suomi t paita och rusa till matbutiken och irra runt som en töntig finne;))Som tur så lämna jag min suomi t paita hemma så jag tror det är bäst jag fortsätter snällt ligga i sängen.Nu kan jag förstå hur barn känner det då föräldrarna promt säger ..."De är läggdags nu" och barnen inte e trötta och får sömn utan ligger och vrider och vänder i sängen och e tvingade och sova.....jag har i alla fall tur att ingen tvingar mig nu och sova och så har jag ju min kära data o leka med;) Det ända som är synd är när klockan blir dag här så kommer ju jag att vara redo för min nati sömn ...voi huhu den här jetlagen..och samma skall man kämpa med sen då man kommer tibax ti Finland.Men för er som läser bloggen är det ju bra att jag inte sover ..då blir det ju mera uppdateringar som ni får läsa.Det finns ju ett ordspråk som lyder "Fånga dagen"...men jag kom på ett  ordspråk "Fånga natten" som passar mig utmärkt i alla fall just nu;)Är ju för övrigt en  nattuggla så detta ord vill jag ha som väggspråk "Carpe Noctem" passar mig till 100%!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar