måndag 3 februari 2020

Inga revben av




Nu vet jag att många tycker att jag skulle kunna skriva lite annat än min pappa men detta är som sagt en bra kanal och få ut hur åldringar blir behandlade. Tycker det är så otroligt hemsk och se när ens  egen anhörig helt blir lämnad åt slumpen. Men det kommer nog snart annat tema än pappa här på bloggen ...kommer att överösa er med en massa inlägg från Florida och Karibien kryssningen. Så ni som vill följa med oss på resa så öppna bloggen varje dag så får ni se vad härligt vi får vara med om denna gång.





Gillar denna t-shirt som finns i taxfree på Grace...visst får man ju älska sig själv.

I alla fall hur  roligt vi än hade det i Himos på veckoslutet så skulle jag innan vi var hemma i Åbo få et samal och  höra vad det hänt med pappa. Alltså jag kan ju ingenstans mera koppla av var jag än finns på detta jordklot för nu trodde jag att jag kunde njuta då pappa är på intervall men nej...igen sket det sig. Men ändå får jag då hela tiden höra hur bra min pappa mår. Men varför fan händer allt detta åt honom om dom tycker att han klarar sig såååå bra!!


I alla fall så ringde dom oss på söndag då vi just vaknat och lagt på våra telefoner 
( har alltid ljudlöst på natten) . Pappa hade nämligen fallit då han skulle stiga upp från sängen ( antagligen igen svimmat pga undernärd). Först ringer han  själv och berättade att han inte hade sluppit upp från golvet själv utan legat där och försökt få en filt över sig för han frös. Vet ju inte riktigt mera hur mycket hans historier stämmer då dom ibland flyger lite hit och dit. 

Sen ringde skötaren och berättade att han fallit ganska illa men ändå klarat sig utan att bryta något revben eller slå huvudet ...men att han har jätte ömt överallt och kroppen är helt mörbultad.

Och en sådan skall dom ännu ha att bo hemma med våld.....vad säger ni andra om en sådan sak. Tänk om pappa faller hemma då sista hembesöket är  gjort runt kl 20 och följande kommer kl ca 9.30 .... han slipper inte ensam upp från golvet så där får han sen ligga hela natten på ett hårt golv och vill det sig illa så slår han huvudet så hårt i golvet att han som sagt inte mera stiger upp.

Det knyter sig i magen direkt då jag ser när numret kommer från någon skötare...alltså om jag klarar mig många år till utan magsår så är jag verkligen lycklig lottad för nog är det ett så otroligt stressmonemt i mitt liv denna pappas sjukdomsfas. 

Nu har dom igen gett en dos med nya mediciner ...det kan dom nog ...proppa mediciner i åldringar...men skaffa heltids vård åt dom det går inte.

Lika nu sa dom att min pappa tar ju en så otrolig tid på sig att äta ...undra på att jag hela tiden får kasta bort kall och torr mat då ingen hinner övervaka hemma att han äter. 

Nu har jag bestämt mig själv hur egoistiskt det än låter så tänker jag nolla ALLT då vi åker  till Usa...som pappa brukar säga ...man skall njuta för heeela pengen och det skall jag tammetusan göra.


  

Bildresultat för guitar hard rock cafe night light"


Annika berättade då vi  pratades vid här om dagen att det lär vara jätte fint det nya Guitar Hotel Hard Rock ...likaså poolområdet lär vara så fint...kvällstid lär det vara jätte fina ljushower. Vi kommer inte denna gång att övernatta där en vi skall absolut gå dit och fika och snusa oss runt och se på detta  super häftiga hotell . Can´t wait to see this magic.


Nu skall jag bo i hem nr 2 (hytten) en vecka och ta slutspurten på jobbet inför kommande semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar