tisdag 11 februari 2020

Svåraste bokningen jag gjort

Känslan då man går iland och vet att jag får vara hela 5 veckor ledig...det är något som jag och min kropp verkligen tycker om . Hoppade på bussen för att åka hem till familyn.

Jaromir dukade fram kvällsbiten för han tycker det är så roligt då vi alla kan äta tillsmmans.






Det är säkert samma i många familjer där det jobbas skift så blir det säkert sällan man nu förtiden hittar gemensam tid att sitta och äta tillsammans. Därför är alla våra familje resor så härliga då vi alla i lugn och ro får sitta och äta tillsammans...ingen som behöver fixa maten och inte heller någon ( läs jag) som behöver plocka bort efter vi ätit. 

Idag är det då min första semester dag som börjar med mycket blandad känslor....tänk att så många olika känslor ryms i en kropp och knopp på samma gång.
Glad för att ha semester och superlycklig att vi har en av vår favoritresa på kommande...att få flyga till Usa igen och sen få kryssa en vecka i Karibien. Det har droppar in emajl hela tiden från RCCL  angående denna kryssning så dom håller nog oss up to date . Så man har ju också varit orolig om det alls blir någon kryssning då Corona viruset far fram med stormfart. Men tillsvidare är det nog så att kryssningen blir av men allt kan ju svänga hastigt.


 

Sen hoppas vi ju också komma in i landet ( Usa) utan större problem nu då detta virus spökar på runt hela världen. Många undrar kanske varför vi far och inte avbokar resan...men tillsvidare känner vi nog inte för att avboka. Med dålig tur kan vi få detta virus här i Finland också.

Sen är jag också jätte glad för dom har förlängt pappas intervall så han får vara där nästan hela februari ...skall prova om dom förlänger hans plats så länge tills vi kommer tillbaka från resan.

Men sen kommer det en stor sorg med bland alla dessa glädje känslor.

Körde kidzen till skolan och då jag kom hem så var det dags att öppna datan. Att surffa runt på datan är ett av mina stora hobbyn ...lika så att surffa runt och söka resor och att få boka resor är ett av det roligaste som finns. 

Men idag så skulle jag vara tvungen och göra en av den svåraste bokningen ever här på datan.....nämligen Majsas sista resa.  Ville göra det via nätbokningen för jag kan ju inte prata med någon och allra minst ringa till veterinärer och berätta varför jag ringer. Skulle nog inte få fram någo ord bland alla tårar , huvudet värker och det knyter sig i magen men nu är det bestämt att på torsdag kväll skall Majsa få somna in i den eviga vilan.

Ett av dom svåraste besluten jag gjort men också ett av dom bästa ...vår kära Majsa behöver inte lida mera efter det .....hon får skönt i lugn och ro somna in och vi kommer alltid ha så otroligt fina minnen av henne. Som sagt Mikko kommer föra henne för jag klarar inte av det och tillbaka kommer hon att komma efter några veckor i en urna. 

Vi valde just denna vecka att ta farväl av Majsa för jag ville vara hemma  så Jaromir och Michelle inte behöver vara ensamma då dom kommer från skolan utan vi kan alla sitta och prata och gråta tillsammans och sen är det tur att jag nu har semester så jag är nära och se hur dom reagerar. Igår brast det helt för Jaromir och jag sa att om han har svår att vara i skolan nu så kan vi nog begära ledigt ...men han ville iväg idag.

Visst kommer vi säkert på resan att  sörja vår Majsa men vi kommer  ändå ha så mycket roligt att tänka på då vi landar i Miami och tror det kan göra riktigt gott för oss alla med mycket program i denna svåra stund därför frågade idag av mitt team här hemma om dom på nytt  vill åka Dragons flight då vi är i Labadee (Haiti) och svaret kom snabbt ..Ja!!



 Michelle har inte åkt denna så hon ville också prova i år...själv står jag över. Det är bra att vänta med att boka för nu hade dom super erbjudande. Ni som inte läst inlägget då Mikko och Jaromir provade detta år 2018 så kan klicka på länken nedanför.

https://frn0till100p1sekgasenibotten.blogspot.com/2018/03/flying-finns-i-labadee.html


 Bara alla tankar har hittat sin rätta plats så vet jag att det kommer att bli en toppen semester...blandade känslor denna vecka men vet att då jag sitter på planet till Usa så kommer det bubbla av lycka inom mig.









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar