torsdag 17 juni 2021

Ett steg närmare ut i världen

Så var då onsdagen över,  tror att mitt arbetstempo är på ännu fast jag kom hem på ledigt . Steg inte upp så tidigt som jag brukar göra på jobb ( 5.30 ) utan låg och njöt av fågelkvitter länge och väl ute i mitt balkong sovrum. Såg solens strålar och då jag öppnade persiennerna så lös den gröna vackra färgen ,visst tusan är naturen så fin ännu fast mycket redan blommat ut.

Då jag väl kom mig upp runt halv elva tiden så började min "hemma arbetsdag" ,  jag började med att fylla på tvättmaskinen och medan den snurrade så började jag tömma diskmaskinen. Efter det satt jag faktiskt mig ner och njöt av en tallrik gröt och efter det en kopp gott kaffe...Starbucks.

När första maskinen tvättat och torkat färdigt så fyllde jag på lakan , bytte sängkläder åt Jaromir och tvättade också mina lakan som jag sover med ute i mitt balkongsovrum. Michelle hade bytit sina lakan själv och Mikko får sova med samma ännu för hinner inte byta i morron då jag skall köra mot Himos. 

Då lakansbytande var färdigt så var det dags att börja förbereda maten och frågade kidzen  om dom ville ha mos och köttbullar idag och det passade bra. Brukar ofta fråga vad dom vill äta så jag inte står där och fixar mat som dom inte gillar. Efter vi ätit så skrev jag ihop shopping listan och åkte till mataffären , åkte på samma gång och sökte mitt nya pass.

 Det är mycket uppdateringar och lycka på Fb om vaccination och covid pass men jag är överlycklig åt ett helt annat pass ....nämligen mitt resepass. Igen ett steg närmare ut i världen för dit kan jag inte åka med ett gammalt pass sen då gränserna öppnas.




Vet ju inte när jag kommer mig iväg till Usa men la in ansökan om ESTA nu på samma gång så har jag det sen när det blir aktuellt att kunna åka dit. Man kommer inte in i landet utan ESTA och fast man blir beviljad ESTA så kan dom ändå neka dig att komma in i landet då du står i immigration. Själv har jag aldrig blivit nekad att komma in i landet och då har jag varit massor med gånger dit. Men det är alltid lika pirrigt att stå där och förklara och visa dokumenten fast jag/vi alltid har allt under kontroll och åker dit enbart på semester. Men det finns så många som försöker komma in olagligt och sen vill bli dit och tex söka jobb.

Klockan börjar som vanligt bli mycket och här ligger jag ännu vaken och myser av tända ljus, bloggar och hör då fåglarna kvittrar , härligt. Visst för det något gott med sig då man blir äldre...tänk att jag ligger här mitt i natten och tycker det är så härligt med fågelkvitter. Skulle jag spola tiden långt tillbaka ända till ungdomsåren , då skulle det nog istället varit full volym i stereon och jag skulle ha brytt mig  blanka fan i något fågelkvitter. 



Men nu är nu och nu förstår jag atg njuta på ett annat sätt av naturen och vad som finns omkring mig.

I morron skall jag stiga upp tidigt och börja köra mot stugan i Himos. Som det ser ut nu så kommer jag vara ensam där några dagar för ingen av familyn  har lust att komma med dit den här gången , får nog tiden att gå bra där för det och på lördag har dom lova toppen väder så då tänker jag ligga hela dagen i solstolen och läsa en bok.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar