tisdag 1 juni 2021

Titta in i min Bungalow

 Här spenderar jag så gott som all min då jag är hemma och det är här som jag också sover...vår egen lilla Bungalow. Skönt att ibland bara slänga sig ner en stund på dagen där  men också super skönt att sova ute på natten.




 Råkade se då jag satt och bläddra i denna tidning att det stod på pärmen..Viihdy ulkona och där var också en balkong jätte mysigt inredd.


 

Mikko tyckte också att det var mysigt att sova ute på balkongen i natt men nu hade han väl planer att sova inne i natt. Jag kommer säkert inte mera att klara av att komma in och sova då jag fått ångan upp att sova ute i friska luften. Får se om jag blir så beroende av att sova ute , Mikko har en bra sovsäck som håller värmen fast det är många minusgrader ute så jag får väl krypa ner i den på vintern om jag vill ligga där ute och snarka.

 





Är lite förvånad över mig själv att jag inrett balkongen lite sk bohemisk för jag gillar egentligen den moderna stilen , men måste erkänna att denna färg och inredning är rätt så rogivande. Sa då jag låg en stund där på kvällen att det är riktigt som jag skulle vara i södern...lite palmer runt mig , dom bruna persiennerna som passar perfekt vår Bungalow ( dom var här då vi köpte lägenheten)  sen har jag köpt korgar och matta som passar in i stilen så nu denna sommar njuter jag av detta. sen till hösten får balkongstolarna flytta ut och om jag sen vill sova ute så ryms där nog på sidan en madrass.



 

Kom idag på att jag flyttar ut mina gula dekoratinsdynor som jag har haft i sovrummet och den gula filten och dom passar perfekt där då en vägg är gul. Skulle helst nog måla den gula väggen fast beige men det är nog inte tillåtet.


 

Så nu vet ni var jag sover min skönhets sömn och fördriver stor del av tiden då jag är här hemma , vy med kvällsol skulle ju inte vara så tokigt men man kan inte få allt. Får vara glad att jag har tak över huvudet då man tänker hur många som inte ens har ett hem. 


Nu skall jag göra mig redo att krypa ner under täcket och försöka få tag på sömnen för i morron är det tidig väckning för jag har sjömansläkare inbokad kl 8 skall förnya mitt läkarintyg som snart går ut.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar