måndag 12 juli 2021

En uppblåsbar grej

I morron är det dags att packa kassen igen men nu är det åt andra hållet , åker nämligen hem på ledigt i morgon kväll och till på det så börjar semestern.

Det är roligt när hela familyn är lediga tillsammans och vi kan hitta på en massa roliga saker att göra . Det som också är bra är att vi kommer kunna göra allt utan tidtabeller. 

Vi kommer att söka oss ut till vårt arbetsläger ( läs stugan i skärgården) men tror nog inte vi kommer orka göra så mycket i denna hetta än sola och simma. Efter stugresan så skall vi hem och förbereda vår resa till Lapplan dit vi också åker utan tidtabeller och några måsten utan vi gör sådant som känns roligt just då.

Kidzen fyller båda år nu i juli och vi brukar fira dom med Spa/hotellnatt så nu passar det bra att ge dom till födelsedagspresent  och så får vi andra också sk del i gåvan och njuta av en spadag och god mat.

 


Man behöver inte så mycket för att fixa eget spa , jag ordnade nämligen på lördag en spa kväll i hytten. Min arbetskompis Miila hade köpt ett fotspa som går att blåsa upp (tack Miila) så jag kan göra fotbad i hytten. Vi går ca 10 km per dag så ni kan gissa att fötterna mår bra med lite fotbad nu och då , sen brukar jag göra ansikts /handspa på samma gång.

 På min arbetsvecka brukar ja ha Spa dag på lördag kväll , då blir det också vård av ansikte och händer plus att jag unnar mig lite lördagsgodis.

 




 

 

Nu börjar då slutspurten och i morron är det dags att städa egen hytt och dags att gå över landgången och  njuta av den  tropiska finska sommaren , härlig då vädret är så här nu när man inte kan resa någonstans.Vem vet när vi nästa gång får njuta av en så här lång, varm och fin sommar.

 


 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar