torsdag 23 oktober 2014

Vill att det NU skall vara....

...HALLOWEEN!!!Härligt...älskar Halloween...älskar färgkombinationen orange/svart.. älskar allt Halloweenpynt....passar så bra in här i höstmörknet...en ordentlig spökfest!!Jag är denna vecka på jobb så det går i planeringens tecken...så fort jag har ledigt är det googlas hit och dit för att få tips och ideer...mat,pyntas,klädsel,pumpor..ja allt vad som hör Halloween till....jag suger åt mig ALLT!!!Vi kommer i år att fira den hemma med kidzen..har inte planerat nån större fest detta år.För ett år sen var jag i USA och min sambo kom passligt dit till Halloween och vi firade Halloween på Knotts " Scary"  Farm!!!Det var skit skoj,läskigt,häftigt...med andra ord en toppen kväll.Sen var vi också en dag till Disneyland där dom hade halloween party ...super fin fest!
Jag har faktiskt varit i californien rätt så många gånger då det varit Halloween...alltid lika roligt att vara där för dom dekorerar ju till 100% både inom och utomhus....och inte är jag något sämre jag heller.....vi har faktiskt massor med pynt i hemmet på Halloween.Så nu när jag kommer hem från jobbet så skall dekorationerna fram...planeras spökmaten...och sen hör det ju till att varje år se igenom min collection av alla Halloween filmer...men det är sen då kidzen sover...dom får nog vänta ännu några år innan dom får tillåtelse och sätta sig i soffan och se på dom filmerna.Det är ju roligt att halloween också har kommit till finland och det finnas att få dekorationer som hör till...men minns då jag i ungdomen var i USA och sen skulle komma hem och fira Halloween....ja då var det inte så lätt att hitta dekoration hade jag EN ljuslykta som var som ett spöke som jag köpte i Californien och den lös hela kvällen.Inte fanns det ju möjlighet och googla några tips och ideer på den tiden.
Nu förtiden finns det ju så otroligt mycket på denna data så man blir riktigt vimsig.
Skall skriva ett inlägg senare om vårt Halloween party och visa bilder :) 
Lägger nu in lite googlade bilder och rekomenderar att  ni surffa runt på nätet ifall ni tänkt ordna er en halloweenfest..där hittar ni massor med häftiga tips och ideer!! Bilderna i detta inlägg är googlade!

God Natt från nattuggla Lissu!











Go natt från nattugglan Lissu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar