torsdag 9 oktober 2014

The final countdown...


Tagit nerifrån 5 deck före Rising Tide baren flyttade sig upp mot 8:e deck.Detta är taket mot himmelen.


Här tar vi oss en drink och åker upp till 8 deck med Rising Tide baren..häftigt!!




Ögonmat åt damerna.


Ögonmat åt damerna ;)


Denna scen/brygga kom ut från en jordglob högt uppe nära taket..häftigt






Titta på fotona och färgerna i taket...helt magiskt.... blinkade och bytte färg i takt med musiken!




70-80 tals show på Promenade..musik,dans och en så otroligt bra stämning!!
dagarna minskar och jag måste inse att min resa är snart över för denna gång(när jag skriver detta är jag redan hemma)Nu återstår två sjödagar och efter det anländer vi Rotterdam och där tar min drömsemester slut.Oasis kommer att bli på doch två veckor i Rotterdam för att sen börja segla mot sin  hamn i USA ,Fort Lauderdale.Tro inte att takten och programmen minskade fast dagarna minskade ..nej tvärtom...de var nu som slut spurten  började... På Promenade hade dom härligt fina parader,härligt 70´s- 80´s party...passagerarena  var glada,personalen var glad ja hela båten log...oj vilken härlig stämning och igen kolla alla vilka fina färg effekter detta fartyg bjöd på,titta på taket ovanför Promenade  som blinkade i alla magiska färger i takt med musiken med  musiken.... Village People Y.M.C.A!!One more time...I DON`T WANT TO LEAVE THIS SHIP!!!Det var en tjej som jobba på Oasis som jag pratade mycket  med.. så hon föreslog att jag skulle fast kunna bli med i Rotterdam och storstäda Oasis då den blev på dock ;)Tror nog min family inte skulle blivit så glada om jag blivit dit ett par veckor!!Sista kvällen var formal dining(fin middag)..just den som jag gillade ...då va det dags och pynta upp sig men bling bling ;) Dom hade massor med fotografer som tog jätte fina foton med olika fina bakgrunder under hela kryssningen,också ute på deck fotade dom mycket...dom hade olika fotopaket som dom sålde ,vi tog det med alla foton dom fotat under veckan(150 st ) och skulle vi vetat att det var samma pris för typ 400 foton så skulle vi ju ha fotat oss ännu mer.Nästa gång tror jag det är bäst att ta en genomgång i infobladet innan man börjar rusa runt och inspektera båten.Nästa kryssning kommer  ju redan och kännas mera så där hemtam...då man lite vet systemet och Allure of the seas är ju Oasis systerfartyg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar