fredag 3 oktober 2014

Oasis of the Seas #2

Studio B..här fick vi skrinna.

M måste visa att han skrunnit förut och tog en piruett :)

Kidzen behövde lite stöd i början innan de börja löpa <3

Isprinsessan ..heheh!!
M försöker kasta korg

J försöker kasta korg


Här lärde sig M surffa under sin vecka ombord på Oasis :)




Golfbanan


Klättervägg1...det fanns två stycken av dom.


Kidzen provar hole in one!!


Här kunde du stretcha under din löpan runda :)


M testar linbanan!




Löpbanan!












Denna pool älskade mina kidz..man åkte runt med vattnet..det sk strömmade där :)
Barnpool området för riktigt bebisar till lite äldre ..härligt färggrannt!
Dag 2 var sjödag..alltså vi var på väg till följande stop/hamn som blir Malaga.Vi vaknade pigga och fulla av förväntningar....skulle bli en toppen dag kände jag på mig.M for redan runt åtta tiden och springa (jag sprang inte en ända gång under resan) på löpbanan som for runt båten och där hade faktiskt varit rätt mycket folk där den tiden..sen besökta han också gymet.Jag måste vara ärlig att jag var inte ens in och tittade i gymmet.Mitt motto med denna resa var att äta gott,lata och njuta av solen,värmen,poolerna...med andra ord ladda min egen akku så jag ork med en mörk,kall höst och vinter.Dom hade ju massor med pooler på deck men brevid barnpoolerna hade dom några bubbelpooler så jag kunde lugnt sitta där och njuta och ändå ha ett vakande öga över kidzen.Ett litet tips ..det går super bra att göra en sådan här resa med barn under tio....men själv om jag skall vara ärlig så rekomenderar jag nog att dom skall vara lite äldre (tio och uppåt) så att dom klarar sig själva och du lite kan lämna dom och själv kunna gå runt och göra just det du vill,där fanns ju nog sk "kindergarden" ombord.Mot betalning fick dom vara där nån timme per dag och föräldrarna fick med sig en telefon så dom kunde ringa ifall det var nåt..men vi tog nog själva hand om våra kidz :)

.Tur att dom tycker om att vara lite längre vakna så vi också hann se vad som hände om kvällarna fina parader,shower m.m.Dom lärde sig snabbt vägen till hytten,var olika platser fanns,skötte sig super bra då vi var på kvällarna och åt....men nog skulle det ju varit en aning lugnare vid middagsbordet om dom varit lite äldre ;) Men inte en ända gång föll något glas eller tallrik i golvet fast dom mot slutet av middagen fick lite myror i arslet;)  Som sagt vi hade en super varm och solig dag idag så idag blev det solstolen för mig...min sambo var och prowa "Flowride" där du kunde surffa och han blev ju helt biten(gav en liten vink åt M.. i Californien kan du surffa varje dag i havet ;)...sen var han också och prova linbanan (jag for inte..vet inte varför..tar det nästa gång),sen prova han "Rock climbe"...sen hade dom mini golf ..så golfade gjorde vi alla ,pingis spelade vi,korgbolls plan fanns de...och om man kommer från Finland så bara måste man och skrinna....dom hade alltid olika tider för passagerarena att man fick gå och skrinna,fick låna hjälm och skrinnskor där ...hääärligt :)) På kvällarna hade dom fina isshower i sk Studio B (ishallen)...och sen hade dom Magic shower,musicalen Hair i Opal teathre...en vecka är allt för kort då du ser programbladen vad som erbjuds.Det kom nya programblad till hytten varje dag fulla med program ,efter middagen for vi och såg på en vatten show och ännu efter det och se på Musikalen Hair......så när vi kom till hytten så tog det inte länge innan vi alla snarkade gott.Fotona är mina egna ,inte googlade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar