söndag 12 oktober 2014

Oasis of the seas # 6 och 7



Biblioteket på Oasis

Biblioteket på Oasis
Toaletten

Dom var jätte noga med handhygienen ombord.
Bra skyltat överallt

Söktavla där du kunde röra rutan och du fick all möjlig info :)

Kom ihåg...Tvätta händerna!!

Toalett
Kankse man nångång har möjlighet till ett Gold seapass ;)
Mysiga ställen på deck ...om man bara ville lata och fast läsa en bok.

Sista kvällen skulle bagagen ut i gången ..och så kom dom och söka dom och vi fick checka in dom på Amsterdams flygfält..bra service!

På gågatan Promenade fanns detta gulliga Cupcake cafe ;)

Stiliga handfat i toaletterna.
Min drömresa ( kryssning med världens största fartyg) har nu kommit till sitt slut....med blandade känslor skall vi snart lämna detta super mega,fina ,otroliga,lyxiga fartyg och börja hemresan till Finland.Sista kvällen var det dags att shoppa,gå runt och se på lite shower,njuta av den goa maten ,säga hej till våra super trevliga servitörer som har betjänat oss en hel vecka,fota dom sista fotona och bara njuta av  ALLT som detta fartyg bjuder på.....sakta men säkert skulle allt börja packas ner i bagagena..det är alltid roligare och packa då man vet att man är på väg på resa...för när man packar och skall hem så vet man att vardagen väntar och det första du får göra är att börja tvätta en hög men smutsiga kläder.Det kommer att vara med långa,tunga steg man kommer att gå över landgången,blicka upp en sista gång på Oasis....men kommer säkert känna mig som den lyckligaste i världen när jag nyper mig i armen och vet att detta inte är en dröm utan att jag verkligen fått kryssa med ett av våra stiligaste fartyg i världen.Jag som rest mycket vet precis den där känslan då allt känns rätt...som ni ju redan vid detta tillfället vet hur rätt USA är för mig,den där känslan då du vet att här är din plats....sån känsla fick jag nu också.....detta var verkligen min grej.Efter att man kryssat en gång med RCCL så får du bli medlem och får ett eget medlemsnummer....man får samla poäng m.m (typ som våra bonus kort på Silja och Viking).Måste nog säga lite wau...nu har jag RCCL medlemskap och kan samla åt mig poäng.Lägger in lite blandade foton i detta inlägg.Fotona har jag tagit själv dom är inte googlade.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar