måndag 20 oktober 2014

Hur kan man bli så här påverkad??!!

For till Ikea idag och blev julpåverkad!!

Träffade julgubben 19 oktober!!!!

Jag gick och nynnade julsånger i IKEA 19 oktober...nej fan skärp mig!!!
Vi tar nu först Halloween ..hinner nog med julen sen.
Fick mejl tidigare i veckan att  16-19.10 är det IKEA family juldagar.....glömde bort det .....men råkade idag läsa genom mina mejl och hittade Ikea meddelande....och va fan tror ni jag gör....jo sätter mig i bilen med min karl och styr kosan mot IKEA.Jag som tycker att det nog är lite väl tidigt att i mitten av oktober göra sådan här hysteri av julen ...det svämmar ju över med julsaker i affärerna.Men jag intalade mig själv att jag BARA behövde ljus från Ikea och ...så dit for vi ...och där var ju inte bara jag som skulle ha ljus utan alla andra hade ju också planerat att köpa ljus och mycket mer idag.Där gick man sen och sög i sig julpynt,dom stora julstjärnorna som dingla i taket och kan ni gissa vad jag gjorde.....jag kom ju på mig själv att jag gick ju runt där och nynnade till julsångerna dom spelade....och så kom ju julgubben emot med godis och där stod jag glatt och önskade honom GOD JUL....Pang då sprack bubblan och jag insåg hur förbannat snabbt man far med i den här julhysteriköpallajulpynthemNUmeddet samma!!!!Usch blev ju nästan arg på mig själv  att bli så där hastigt påverkad av allt då jag vet att jag nog hinner köpa det jag behöver passligt till lilla jul...och för den delen tror jag inte ens att jag behöver något inför julen...finns nog allt redan hemma.Kom faktiskt hem med mina ljus och en extra grej...en hylla på reapris som vi faktiskt behövde...duktiga jag...inget impulsköp idag inte.Brukar nämligen köpa julpynt,jullampor m.m efter julen då alla saker blir på julrea....på det viset spara man igen nån euro till resekassan ;) Otroligt hur folk redan köper julpynt m.m  men  ska jag vara ärlig så måste man nog vara ute i rätt så go tid om det är något speciellt du skall ha för en del saker som jag tänkt vänta med att köpa till lilla jul så har ofta varit slutsålda tills dess.Nå nog kommer julen ändå vare sig man shoppar eller inte.....och hemmet kan man få riktigt julmysigt med enkla små pyssel och knep.Nej snälla julhysteri ta inte över ännu... jag vill ju i lugn och ro fira och pynta till Halloween nu först.Halloween är en av mina bästa dagar på året...jag bara älskar den så mycket...köpte massor med häftiga Halloween prylar från USA i fjol då vi var där...och jag hade ju turen att allt var på Sale (50-70 %)!!!Längtar att få börja pynta då jag kommer hem nästa gång från jobb....julen kommer ännu inte till vårt hem på ettag ;) Ha det bra alla vänner och njut en liten tid ännu av hösten innan vi alla börjar varva upp inför julen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar