lördag 18 oktober 2014

Löven faller,temperaturen sjunker..hur klarar jag det!

Mina Bukowski nallar har fått en pumpa
Små porslins pumpor som pryder ljusbrickan
Ja man får göra det bästa för att försöka överleva hösten och vintern fast man hatar dom årstiderna!Visst har hösten jätte fina färger ...men det är också så kort tid löven är granna och vips ligger dom på marken och träden står kala runtomkring.Usch och fy säger jag.Temperaturen sjunker,igår kväll då jag for i bilen så visade metaren -1,5....jag tänkte  "det här e bara början"....snart är det redan nera i -10 och ännu kallare blir det + snö,snöyror,snöslask.Hatar,hatar ,hatar!!
Men måste på något sett göra det så bra som möjligt så jag orkar genom denna årstid för jag kan ju inte som sagt fly landet och fara ett halvt år till solen och värmen.
Ja hur gör jag...jo jag pyntar och lagar det mysigt här hemma så att jag får en såndär bra känsla,massor med ljus och ljusslingor och härliga små lyktor över allt.Sen har vi ju på kommande en av mina stora favorit fester Halloween!!!Det piggar upp för då har vi nog vårt hem pyntat precis så mycket som dom pyntar i USA..och vi gröper ur pumpor och gör lyktor och vi brukar också klä ut oss och ha halloween party om vi har passligt.I år tror jag det inte blir direkt nån större fest...det blir nog säkert bara familjen.Halloween helgen piggar verkligen upp mig så här på hösten.....sen också julen är jätte mysig.Pyntar hemmet jätte mysigt redan till lilla jul så jag ordentligt hinner njuta innan allt skall plockas bort + att jag är alltid varannan vecka borta pga jobbet så därför vill jag vara ute i go tid.Men nog tycker jag det är lite väl tidigt då affärerna redan börjar ha alla julsaker på hyllorna och så börjar det där samma frågande då man har kidz...när får man öppna kalendern??Och då skall du höra den där frågan i ca 1 1/2 månad ännu.
Sen mera överlevnands teknik hur jag klarar höst och vinter är väl att plocka fram vinterjackan,mössa,vantar,toppabyxor i go tid så man hålls varm.Tur att man har bastu och jag  har berättat tidigare att jag älskar bastu  och lovar att så här höst och vinter tid så är jag jag så gott som varje dag och bastar.
Det behövs inte så mycket knep att jag skall överleva hösten...färgen orange är min räddning i höstmörknet som piggar upp min tillvaro i vårt mysiga hem.
Fotona är mina egna,inte googlade!






Mina egna virkade pumpor

Älskar ljus

Rogivande!

Köpte rosor åt mig i höstfärger.


Mina första LED ljus som jag äger..nöjd (dom lyser inte så där starkt som foto visar)

Konstgjorda höstlöv (Loppisfynd )


Badrummet har fått sig en höstskrud..orange såklart!

Konstgjorda löv + en ljusslniga....hur snyggt och mysigt som helst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar