fredag 31 oktober 2014

Pumpan i år fick namnet "Yrjö"!!!!

Ja pumpan för Halloween 2014 är klar och pryder balkongen med sitt härliga sken.Ni undrar säkert varför han blev och heta Yrjö.....jo har nångång sett på bilder från google då nån fiffig provar detta och jag ville göra likadant.....så allt som jag gröpte ur från pumpan samlade jag ihop och la det och hänga ut från  pumpans mun och tyckte att det där är "Yrjö"!!!Sen fixade jag också lite mini "pumpor " av apelsiner,dom kan man ha fast på bordet som prydnad eller som jag har dom ute på fönsterbrädena men värmeljus i (går ju bra att ha dom på fönsterbrädan då vi bor på nedersta plan i höghus).Idag är det ju den officiella dagen dom firar Halloween i Usa 31.10.....så jag har lite mjukstartat mitt firande.Men jag som trodde att vi skulle fira en family Halloween i morgon lördag så trodde fel...nu tror jag det börjar strömma in lite vänner härifrån och därifrån för att ta del av denna härliga spooky weekend...me like!!Oj vad jag längtar och få spöka ut  mig i moron ....det kommer vara en av min bästa dress jag haft....har själv planerat och fixat dressen med fake blod och klädesplagg och rekvisita från skåpet.Så än en gång sparade jag in nån slant till min hungriga resespargris...för denna dress kostade mig inte mera än fakeblodet.Om man köper Halloween dräkter så är dom nog rätt så dyra...men med lite fantasi och pysselkunskaper så slipper du verkligen billigt!!Lovar att ni kommer att få se ett antal "Scary selfies ala Lissu " efter festen....hoppas jag inte skrämmer slaget av någon som ringer på vår dörr!!

Gröpa ur!!

Forma ögonen!!

Här ser ni "YRJÖ"

Här är Yrjö uppstädad!

Älskar Halloween

Är skit nöjd med min pumpa år 2014!!

Apelsin "pumpa"


Underlag från Ikea!


Lyser fint i mörknet..måste placera lite stenar under då fönsterbrädet lutar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar