tisdag 28 april 2015

Rent och tryggt !

Nu har det skurats och putsats  från golv till tak,övat så att vi  är redo  om något skulle hända.Öva gör vi varje arbetsvecka men detta var en stor övning där det ingår statister som är offer och vi inte alls vet vad som är på gång...utan det kommer order från bryggan vad vi skall börja göra alla evakueringsgrupper,brandgrupper,samaritgrupper osv.I denna övning hade vi en sk brand ombord då vi skulle börja evakuera och till slut lämna båten.På Amorella som låg mitt emotpå service så hade dom storövning där också helikoptern var på plats.Stor övningarna är mycket intressanta och bra att få öva ...man får ju hoppas att man ALDRIG behöver vara med om det på riktigt!! 
Nu mina vänner sitter jag hemma på soffan och njuter med en kopp te och nöjd över mina insatser denna vecka på jobb...fast det är jag alltid för jag tycker så mycket om att jobba!Hytterna är rena och fräscha och jag har igen bevista att jag klarar min uppgift som utrymningschef på min station. 
Så nu mina vänner ut och kryssa med Grace ....uppiffad  efter servicedagarna i Åbo och så är ni i trygga händer...övning ger färdighet!!
Utrymningschef Lissu..ni är i trygga händer :)
 
 
Inga passageraren i sikte....
 
Behövs en hel arsenal att få  rent + duktig personal ;)
 



Baren på deck12 var stängd  :)

Flaggan svajade  fint.

Amorella mitt emot hade stor övning..inclusive helikopter.





Här ångar vi på för fullt ...och rent blir det ..tammefan ;)

Wau ...I can see the King Line...

....okey ...sorry ..it was Viking Line ;)




De va de....dags att kvittera UT ...tack och hej för denna arbetsvecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar