lördag 18 april 2015

Skanssiaiset!!

När katten är borta dansar råttorna på bordet eller som i vårt fall....när killarna är borta rusar tjejerna till Skanssi!!Jag och lill tjejen har  har varit på tumis idag och bestämde att vi far med med bussen till Skanssi..vi har faktiskt inte lång väg att promenera dit men det blåste lite kyligt så vi tyckte det va mysigare och hoppa på bussen.J skall  vara över natt hos sin klass kompis och min karl är ut åkande till min pappa.
Så då passar vi på och ha en mysdag...kul att ibland bara vara med lill tjejen på tumis..blir så sällan att hitta på något bara hon och jag.
Hon är en liten lady kan jag lova roligt att ströva med henne i klädaffärer och höra på  hennes härliga komentarer....jag har ju själv alltid älskat kläder,smycken,mode osv....och äpplet faller inte långt från trädet.Lika min äldsta flicka har nog koll på vad som är up to date och gillar mode och smink.
Lika blir nog lill tjejen...igår var hon första gången på skoldisco och jag fick assistera som hennes privat frisör och sminkör...lite clips slingor i håret och liter glitter ögonskugga och rosa läppstift ...så for min lilla disco drottning iväg med världens största leende....lill killen var också första gången på skoldisco men han var inte så noga med varken frisyren eller klädseln...de var t-skjorta och college byxor ..typ ready steady go...men roligt hade dom haft det.
Idag bestämde jag mig för att köpa en sak som jag nu funderat på i en vecka om jag skall köpa eller inte....tadaaa köpte mig en super fin vit sommar hatt och ännu till så var det 30% off på priset...lycklig!!Kommer att passa super fint till alla mina vita härliga sommar outfits som jag köpte i Usa...det är ju nu mycket vitt,spets,virkat som det skall vara till sommaren.
Det var ett annat litet modetroll som var lycklig... hon provade ju samma vita sommar hatt i butiken  som jag och  hon tyckte  " en sådan vill jag nog ha...den blir fin att ha på sig i stugan i sommar "...voi lill  gulle.
Nu myser vi hemma på varsin soffa trötta men lyckliga.
Solen fattas och värmen fattas...så tror det blir att knäppa på bastun för att sätta sig och njuta i +80 grader ikväll.
                              Trevlig lördags kväll åt er alla ute i cybervärlden.
 
 
 
 
Märks att vappen är på kommande...
 
 
 
Sådan färg blev det på blommorna detta veckoslut.
 
Älskar rosa <3
Sådan mor....
 
...sådan dotter,
 
Min lilla mode docka med sin nya sommar hatt!!
Min nya sommar hatt som jag är sååå förälskad i <3
 
 
 
 
 
Härliga flaskprydnader som dom lagade :)
 
Lördagsgodis.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar