måndag 27 april 2015

Servicedag i Åbo.

Så är  det dags för några ligge dagar för min arbetsplats...Viking Grace är på service i Åbo.Det betyder inte att jag får ligga och koppla av ..nej de är nu som vi skall göra sk alla grovjobb...man kan typ säga att vi gör en ordentlig vårstädning ombord.
Vi ligger tre dagar men jag blir ledig i morron kväll och får åka hem och sova i egen säng.
Men innan jag skall hem så skall vi också  ha en stor övning för  att hålla oss uppdaterade och öva allt som har med säkerhet att göra.
I morron behöver jag inte vara uppe före tuppen ....nej jag får sova ända till 7.30 istället för att stiga upp 4.30.Lyyyyx!!!
Ett två tre fyra i morron skall jag va flitig som en myra.....med dom ordena säger jag go natt från mig och ett tyst fartyg som också sover.
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar