tisdag 1 december 2015

Procent dricka.

Jag har varit in i olika alko under mina levnadsår men nu tog  mina vänner mig till en ny öppnad Liquer store här som dom bor  och jag bara säger ..Everything is big in America !
Alltså jag har aldrig sett så många olika alkoholsorter under ett och samma tak,affären var ju stor som ett supermarket.
Lovar att det var verkligen intressant och gå runt och se på allt vad som fanns till försäljning,olika prisklasser,sen hade dom en tasting avdelning där dom har olika smakprov och tema kvällar.
Ni vet ju när affärerna har olika numror mellan hyllorna som man hittar olika saker så i detta Alko hade dom 11 olika hyllrader då kan ni börja förstå storleken av butiken.
Sen sålde dom olika ölsorter från europa..finland var inte med...skulle varit roligt att se Lapin kulta och Karhu på hyllan..Kopparbergs cider såg jag.
Priserna varierade massor.
Lägger in lite foton från affären men lovar att man måste nog se detta med egna ögon för att få en uppfatning hur stort de var.
Själv kom jag ut tomhänt fast jag ju älskar Corona med lime som man får billigt här och så har dom en massa goa vinsorter .....men tillsvidare köra jag mitt alkoholfria race och trivs bra med det och kroppen mår super bra av det...inte ens sug efter ett glas rött !!
 
 
 
 
 
Ler´s party ;)
 
 
 
Så skall ju vinflaskan va lite vinterprydd
 
Här får man till och med brännvin på burk ;)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar