torsdag 24 december 2015

Uppesittarkväll och 50%.

När jag var liten så var det alltid tradition och ha uppesittarkväll dan före julafton....jag fick vara uppe hur länge som helst mamma o pappa donade och fixade inför julafton...smygande och tisslande och tasslande med julklappar,skinkan skulle tillredas,granen skulle pyntas....osv
Ikväll har jag uppestittarnatt kan man säga helt pigg (jetlagen ligger på ) och har dukat bordet för frukost ..vi har tradition att äta risgrynsgröt med socker och kanel på julaftonsmorron.Håller nu redan på med gröten..jepp ni läste rätt klockan är snart 03.30 och M skall snart på jobb så jag skall överraska  han med gröt innan han pyser.Skall faktiskt köra han till jobbet så jag har bil för det är idag man skall skall ta en snabb visit till affärerna om man vill fynda....och de ska  jag göra.. vi bor riktigt nära Skanssi :) Har allt under kontroll ..No stress bara en såndär härlig feelis  som man skall ha till jul.M slutar jobba kl 14 och sen börjar vi´våran jul med julbastu,mat och klappar.
Behöver inget skillt från affären men brukar köpa lite julsaker för nästa år.Klapparna har jag som sagt klara men har började i fjol med att köpa dom dan före julafton för där finns bara röda lappar och 50% osv.....idag fyndade jag min vackraste julstjärna till granen som jag någonsin ägt...måste åka och köpa två extra och ha brevid sängen som sänglampor juletid....har nu också stjärnor som sänglampor under julen men nu tänker jag byta ut dom till mina nya ..mysigt.
Som sagt idag tog vi en sväng till Prisma och Skanssi på kvällen ...lägger med lite bilder.Det blir mycket julbilder nu på bloggen...men återkommer senare med vår drömresa!!
 
 
 
Bra åtgång då det är 50%
 
 

...mera röda lappar

I Prisma vardet redan dags att förbereda för nyår...de går undan  :)

På förmiddagen var det såhär....på kvällen var det mycket bättre nästan tomt :)



Titta hur härliga pynt som dom sålde skitbilligt....

..härliga för dom som gillar svart/vitt....ups kolla INTE nagellacket ... glömt att lacka :)




Två för ett pris....kidzen har önskat sig egna tomtar...för mina vita får man inte leka med ;)

Min nya julgrans stjärna....I love this star !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar