tisdag 11 augusti 2020

Lycka att sova i nya sängen

Så var hon här vår nya familjemedlem...sängen. Oj vad jag redan älskar den ...får se vad jag tycker i morgon då jag skall stiga upp ...älskar jag den lika mycket eller lägger jag den till försäljning direkt.




Stilen är i alla fall sådan som jag gillar , sen är den rätt hård i madrasserna ( gillar också ) och så var den hur lätt som helst och få ihop.....la säng gaveln mot väggen , skruvade sängbenen fast , placerade sängarna mot gaveln , sen den stora madrassen och till  sist bäddmadrassen och de var det. Behövde inte ett ända verktyg. 

Den ser rätt smal ut men är 160 bred.

Sen var det bara att bädda den...nu  är den ännu lite på hälften för jag skall som sagt ha gråa dekorations dynor och ett grått smalt sängöverkast innan jag är helt nöjd.

Testade sängen på dagen med att mysa med Suchi och en serie , man kan göra sådant roligt då resten av familjen inte är hemma för inte är det annars tillåtet att äta i sängen förutom på mors och farsdagen förstås ( kaffe/tårta).



Märker att hösten kommer smygande ...börjar få det där pirret att börja starta med att planera höst inredning här hemma. Vårt hem är i vitt så jag brukar försöka piffa upp med färger efter årstid. Balkongen brukar blir så där höstlig med orange färger och vardags rummet kanske blir i vitt och beige.

Sen blev jag själv lite överraskad vad jag vill ha för tema till köket i höst....har aldrig ens haft en tanke att jag skall ha det tema hemma ....men där ser man ...det är aldrig för sent. Kommer mera om mitt kök i ett senare inlägg bara jag får  det fixat. 

Har planer och själv sy ganska mycket till hemmet nu i höst då vi äntligen har en sy maskin som fungerar ( Michelle fick till födelsedagen ). Så nu blir det säkert  för oss båda att sy ganska mycket då det börjar bli mörka tider och mysigt och vara hemma.

Hon är redan jätte duktig med att sy så vi skall se om det blir lite nya kläder till hösten som hon syr åt sig. 

Idag gjorde jag lite grov städning medan gänget var och simma ...dom hade varit jätte duktiga och städat innan jag kom hem men ni vet att ibland måste man också flytta på sängar osv för att få bort dammet i knutarna , plus att kidzen fick  våra gamla madrasser och så köpte Mikko nya bäddmadrasser åt dom , så det fixade jag på dagen och försöker röja bort en massa onödigt skit i knutarna.

Alltså det är så snyggt då man har så lite som möjligt framme , ser så mycket stiligare ut än en massa jäkla onödiga prylar överallt....less is more. 

I morron är vi då tillbaka till vardagen då väckarklockorna börjar surra här hemma...shit ..jag som skulle ha så lust att sova nu på min lediga vecka. Jag är ju en riktigt sju sovare och ännu till med ny säng där jag skulle kunna dra mig hur länge som helst. Men noup.... i morron skall jag upp kl 7 med tuppen och se till att kidzen kommer igång.....det är ju nämligen deras första skoldag , höstterminen börjar.

Nu har jag då båda i högge ( högstadiet) ... 2 år till för Michelle och Jaromir har 3 år sen är grundskolan över. Sen får man se vad som intresserar dom i framtiden. Själv har jag varit intresserad av än det ena och än det andra men till slut valde jag att studera till frisör som jag också jobbade med i 15 år , nu får man se om sjölivet är sista etappen i arbetslivet. Fick i alla fall härliga nyheter då jag läste min epost idag...jag får fara och jobba nästa vecka som tur så blir det inte ännu permittering åt mig och fast hur mycket vi just nu gasar på där på jobbet och det ibland känns tungt så är alltid en full lön roligare att få än hälften mindre ersättning från union. 

Så visst finns det glädje punkter också  i denna Covid-19 vardag. Jobb i nästa vecka och nu gå och lägga mig  första natten i nya sängen det är lycka det!!








Sov gott ...det skall jag göra i min nya " hotellsäng"  ( hoppas i alla fall)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar