fredag 21 augusti 2020

Min längtan är stor

Har haft lite trögt att öppna bloggen och hitta något roligt att skriva om för jag tycker det är så trist att skriva mörka inlägg. Men tyvärr....den tid vi just nu lever i är ju inte alltför ljus. 



Satt just och fundera att jag känner mig som en fågel instängd i en bur och önskar att någon snäll kunde öppna luckan och jag fick flyga iväg ut och resa. Just nu märker jag att min längtan till Usa blir starkare och starkare varje dag. Har haft inbokade 2-3 resor dit per år  och plötsligt är det tvär stop. 





Oj om allt vore så som det var före coronan så skulle jag snart  sitta på flyget dit. Hade länge hopp om att kanske i oktober/november kunna åka dit men tyvärr kommer det nog ta ett bra tag innan jag kan börja se på flygbiljetter dit. Men jag lever på hoppet om att jag kanske nästa år kan  börja kolla flyg till Californien.




När  jag ser alla dessa fina beacher där jag brukar vara och ställen jag brukar besöka så blir längtan ännu större....brukar ibland se på Housewife of Orange county.  Där ser jag mycket bekanta ställen och  likaså senast då jag såg på svenska Hollywood fruar så filmade dom från Dana Point Harbour . Vi brukar bo i Dana Point då vi är i Californien , det ligger ca 1 timmes väg från LAX då man tar  Freewayen när det inte är rusningstid.

Så längtan till Californien är verkligen stor nu  då jag vet hur lång , mörk höst vi har framför och  jag inte kan åka iväg och tanka sol i vinter , det gör mig verkligen deppad.



Kan inte denna jäkla förbannade Coronan bara vips...FÖRSVINNA!!!

Känns som denna Corona håller på att ta allt ifrån oss eller hur??

Vi är många som sitter med massor av funderingar och en av dom är säkert ..Hur länge skall denna ovisshet räcka.

Jag som har  gasat  på , planerat , rest och njutit av 100% av livet känner mig just nu helt vilsen och överkörd av denna jävla Coronan som inte verkar få ett slut.




Hur länge skall det ta innan vi med glädje kan blicka framåt och börja planera. Känns så tomt då kalendern lyser tom...ingen flygresa som väntar på mig framöver.  Några hotell nätter har jag inbokade på hösten men det är allt och sen blir det förstås att vara i stugan mot hösten och vintern då skidsäsongen kommer igång. 

Får hoppas det blir en snörik vinter så vi  får lite ljus hit till södra Finland och gärna också mera snö till Himos än vad det var i fjol.




Här kommer en drös med bilder från min senaste resa till Californien som var i fjol i september. Då ni ser dessa så kan ni säkert förstå varför min längtan är stor.

I år hann jag till Florida innan det blev lock down och nu är det bara att se hur länge det tar innan jag får åka dit nästa gång.
 



 Här kör jag längs med Pacific Coast Highway/ Huntington Beach





 Seal Beach och Seal Beach Pier





 I år blir det inget Halloweenfirande i Usa....synd.




 Dana Point Harbour ....vi brukar bo ganska nära denna hamn.




Tänk att i februari sitta ute i solen och njuta av min favorit kaka Velvetcake eller färska frukter.





 Tänk att i februari kunna svalka sig i detta klarblå/turkosa vattnet...men tyvärr blir den drömmen inte nu sann....men jag ger inte upp hoppet om att nästa år kunna åka till Usa.





Ni skall alla ha ett trevligt veckoslut.

2 kommentarer:

  1. Ja d e inte lätt... speciellt när man inte har ett datum då man vet att allt e "över", då skulle d vara liksom lättare! Man kunde då hantera d hela bättre...

    SvaraRadera