måndag 28 september 2020

Kuppis nya hotell och Sky bar

Igår hade jag ännu "arbetsdag" ...kan nästan säga att jag varit taxi kusk hela veckan ..tänk att ibland allt råkar vara på samma vecka. Så igår körde jag Michelle till simtävlingen och medan hon var där så passade jag på och ha en kaffemeeting i Mylly med Satu. Roligt att ses. 

 





 

Många kanske undrar varför jag inte blev och se på tävlingarna, men nu då det är corona så vill dom inte att där skall vara publik. Det är i vanliga fall Mikko som sköter hennes kuskande på tävlingar men han råkade på lördagen vara på linjedomarkurs ,dom behöver mera folk som är domaren då det är dessa tävlingar så han kan nu vara med där och assistera.

 







 

Dom hade kursen på nya Kuppis Sokos hotel ,  så då han var klar så for jag och söka han därifrån och passade själv på att snusa lite runt på det nya hotellet. Vi tog oss en kopp kaffe i Lobbyn och väntade att Kuppis Sky bar skulle öppnas kl 16 så att vi också kunde åka upp dit och kolla på Åbo från högre höjder. 

 





 

Tycker det är en kul grej att dom i Finland också börjat satsa på dessa Sky barer. Roligt att dagstid kunna gå dit och sätta sig och ta en kopp kaffe , men tror säkert det kan vara riktigt kul också att någon kväll gå dit och se på  Åbos night light. Det var en bekant som  nämnde att dom hade övernattat där och där var fina rum och super bra frukost . Tack för vinken Minna. Så nog måste jag väl hinna dit något tag och övernatta då det är nytt...ni vet nytt är alltid nytt....allt doftar så nytt och fräscht.

Det är roligt att det kommer lite nya hotell nu i Åbo och lite ny bränd...gillar det. Som detta Kuppis Sokos hotel var just i min stil . Påminde i inredningen om Hotel Almond i Gdansk. 

Sen har dom nyligen också öppnat Hotel Kakola med helt sin egen bränd , se verkligen framemot att övernatta där. Sen kommer det ännu ett nytt hotell inne i stan , dom rev ju det gamla Hamburgerbörs och nu har det nya framskridit i otrolig fart. Har inte varit inne i centrum och sett hur långt dom kommit men såg en bild och det kommer bli jätte fint.

Förstår då dom bygger nytt att också priserna måste vara så att dom också gör på vinst , men nu då jag surffat runt och sett på hotell priserna i Gdansk så får man 3 nätter där på  Hotel Radisson som du får en natt här på Hotel Kakola. Men jag följer nog också med hela tiden vad det finns för hotell erbjudanden i Finland. Jag brukar  hitta otroligt bra priser men det kräver mycket sökande . Sen skiljer sig det också mycket vilken veckodag och årstid man övernattar . 

Jag har förut berättat att jag varit så länge medlem på Booking så jag är redan uppe i en bra nivå där jag får massor med fina erbjudanden och då jag ger upp min Wizzair kod så får jag samlat krediter från Booking till mitt Wizzair konto då jag bor på hotell.

Kuppis Sokos hotell verkar som sagt jätte fräscht  det som jag såg av hotellet , ända nackdelen är att det ligger en bit från centrum. Men sen igen fördelen är att det ligger nära Tyks ( sjukhuset) ifall någon behöver övernatta, ligger också nära Kuppis där dom brukar ordna massor med evenemang som  fotbollsmatcher och inne i Kuppishallen en massa olika tävlingar . Så då har familjer nära att övernatta på detta hotell och sist men inte minst här finns Kuppis tågstation vid detta hotell. Du kan gå direkt från hotellet ner och vänta på tåget .

Så dit for lördagen , vi hade planer på att kolla någon film på kvällen men Mikko valde någon som inte föll mig i smaken så jag somnade på soffan...så kan man också avsluta en lördagskväll.

Idag (söndag) blev det precis så som jag ville ha ...jag gjorde ingenting. Märker att jag inte hunnit vila ut efter min hektiska arbetspass förra veckan , gott på fulla varv hela lediga veckan så idag ville/orka jag inte göra annat än att bli hemma och se på film . Dom andra for iväg på en dagstur till Kurjenrahkas National park. 

Mikko är den som gillar just tex naturstigar och att göra/röra på sig . Jag gillar nog också att vara ute men jag kan  sitta på en bergsklack vid havet och tex läsa ,   sommartid  ligga en hel dag och sola , sitta i lugn och ro på balkongen och läsa , ligga en dag och se på filmer medan Mikko skulle få myror i brallan av sitta för länge.

Jag vet att många inte skulle hållas inne en super fin dag som denna söndag har varit men jag hade det riktig bra här.  Badade bastu mitt på dagen och satt ute på balkongen och njöt och sen såg jag 3 avsnitt på en serie och hann ännu med en film innan gänget anlände hem.

Nu ligger jag här och bloggar och hör då dom andra sover så gott och i morgon får vi välkomna en ny vecka igen. Kommer bli en konstig arbetsvecka denna vecka då jag inte vet när jag nästa gång går över landgången på jobb. Hoppas det blir bättre tider och allt börjar löpa på , just nu ser det inte bra ut då dom igen börjar stänga gränser..shit!!


 

 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar