onsdag 2 september 2020

Fick en överraskning

För mig är september höstmånad , fast dagarna är varma och fina så börjar naturen sakta men säkert byta färg. När jag på söndagen körde ner från Himos så börjar den gula färgen dominera längs med vägen....åkrarna är inte mera den vackra gröna färgen och man börjar också se på lövträden att den gula nyansen börjar komma.
Nästa gång vi åker dit så kommer det säkert vara jätte granna och fina lövträd som välkomnar oss.

Många undrar säkert om jag sov ute lördag natten då det var "sova ute" tema....men nej....jag gjorde inte det och tur var det för det regnade ganska mycket på morgonsidan. Innan jag skulle fått in mitt pick och pack så skulle allt varit dyngsurt. Så det var nog ett bättre val och sova inne i en varm och skön säng och för den delen så kan man nog sova ute någon annan dag fast det inte är sova ute dagen. Tänkte att jag kan sova ute på balkongen här under hösten då vi har inglasad balkong och det inte gör något fast det skulle blåsa och regna.




Nu är jag tillbaka på jobb denna vecka och får verkligen vara glad att ha ett jobb i dessa tider. Nu har vi redan onsdag och snabbt kommer denna vecka igen vara förbi. Sen är det ju inte bara ont som denna corona fört med sig utan då vi nu jobbar med folk från olika båtar så kan man verkligen få sig en överraskning. Då jag kom på jobb så stod där en bekant i hytt gången som jag inte sett på ett  X antal år och så skall vi  plötsligt jobba tillsammans.

Vi är båda hemma från samma by och hör och häpnad så har jag jobbat hos henne i ungdomen , hon har jobbat som frisör. Där var jag ibland och hjälpte till då jag gick i högstadiet då  vi hade våra dagsverksdagar. Sa åt henne att jag ännu minns doften av permanent vätska då jag sköljde dessa permanent spolar .  Härliga tider. 

Nu förtiden jobbar hon också på sjön och var denna vecka på Grace och turade. Vi fick jobba tillsammans och vem skulle ha trott att två frisörer står och bäddar sängar tillsammans efter alla dessa år. Roligt att ses och  jobba tillsammans Carola.

Skall läsa och drömma innan jag somnar. Fast jag ännu inte på ett tag kommer iväg så är det roligt att planera. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar