torsdag 1 mars 2012

Nu börjar de kännas....

...att de är på riktigt och i morron är det dags och söka sig mot Helsingfors-Vanda flygfält.Tillika som allt känns WOW så är de ju också lite vemodigt och lämna familjen här hemma i tre veckor.Men jag vet dom klarar sig super bra hela bunten och me lite hjälp från nära o kära så tror jag till o me min man kan få pusta ut mellan varven!När små kidzen har några år till på nacken så skall dom absolut få komma med...min äldsta flicka har varit med två gånger till californien(hon skulle gärna fått följa me, men nu e de körkort och studier som gäller för hon).I mångas öron/ögon är de heeelt konstigt att jag ensam åker iväg och lämnar familjen hemma....men  ingen är en robot ,det kan göra gott för mammor också att bara få koppla av och få sin egen tid.Med små kidz i huset e du på pass 24/7+allt annat som skall fixas utöver de...inte konstigt att vi ibland behöver SEMESTER;))Nu för tiden lever jag ett sånt liv att jag gör sådant som jag vill och mår bra av och skiter i va andra tycker och tänker...de gör dom ändå;)))Det skulle göra gott för alla mammor(varför inte pappor åxå)att en gång i året få en "mamma eller pappa vecka" och bara göra det man tycker om utan en massa måsten!Jag slår på stort och tar en TRE veckors "Ladda akku mamma semester" och kommer o va som ny då jag kommer hem och tänk detta internet som gör de möjligt att varje dag ha kontakt hem var du än befinner dig i världen,annat va de förr då man själv hunnit komma hem före postkortet damp ner i lådan;)Gasen i botten...california here I come:)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar