lördag 29 november 2014

3x panikdagar denna vecka!!!

Så kändes det förr!!
...eller så....
...eller så!!!!
Oj om man skulle ha så där fina,vita,jämna tänder..min dröm!!!
Tandläkarbesök!!!!Sådan tandläkarskräck som jag har så har jag ju knappast kunnat sova hela denna vecka med tanke på att jag skall besöka "tortyr rummet" och inte bara en gång utan hela tre gånger denna vecka och skall sen boka ny tid så dom ännu kan fixa någon tand som nu blev ofixad.Min tandläkar skräck började i en tidig ålder,redan i lågstadiet då man hade hål och skulle lappa nån tand....inte så roligt som typ kankse nio,tio åring gå ensam till tandläkaren och det var inte vilken tandläkare som helst nej han var ju helt galen.Tack farbror tandläkar Rantala som gjorde mina och många andras tandläkarbesök till mardrömmen!!!Redan i väntrummet hörde man hur han svor och domdera inne i rummet..då steg ju redan pulsen och tårarna kom i ögonen.Sen väl då man satt sig ner i tandläkarstolen så var han ju så förbannat hårdhänt så man tänkte ju hela mun skulle gå i slarvor som han rev hit och dit och fyllde käften med en massa redskap och borrade så att man trodde borren skulle komma ut i bakhuvudet!!!Det var inte ens tal om att bedöva...oj oj man har nog sett många mardrömmar om den tandläkar farbron...men sen fick jag börja gå hos allas vår egen super härliga tandläkar farbror K (hej hej till dig om du råkar läsa min blogg ;) Men var ju då så skitskraj för tandläkar besök så jag darrade,svettades och nästan svimmade i tandläkarstolen fast tandläkaren var super bra..hade ju fått sån förbannad trauma av farbror Rantala!Ännu har inte rädslan blivit bättre men om man jämför då och nu så går det nog jätte smidigt till hos tandläkaren..inte borras det lika länge som för med någo förbannade grovborrar som gjorde att hela huvudet  skaka...och nu då dom fixar en tand så går det ju super smärtfritt (tar ju alltid bedövning).Nu förtiden som det blivit in med alla skönhetsoperationer,botox  m.m.....så har också drömmen om fina tänder blivit pop.Oj oj om man skulle ha mycket pengar övers så skulle jag absolut fixa mina tänder....tänk fina,vita,jämna tänder till ett härligt leende det skulle jag gilla!!Kanske nångång i framtiden man hoppar över nån resa och uppfyller sina drömmar om vita fina tänder;)

Mitt hjärta klappar...till och med hela jag SKAKAR!!!!

Tror bestämt att min tandfe ser ut så här ;)

Tur att mina kidz har en aning mindre tänder,så blir det inte så dyrt för mig då man skall lägga peng i glaset ;)
  Synd att jag inte tog hem tanden som dom rev ut idag så skulle jag ha lagt den i glaset och sett och tandfen skulle ha hämta några euros sedlar i moron bitti.I våra kidz glas brukar där alltid ligga en euro  då en tand lossnat.Men mina tand var ju större än deras och jag blev pinad då den drogs ut så nog borde det komma en 50euro i alla fall tycker jag ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar