onsdag 26 november 2014

Härligt och vara hemma!!


Mitt hjärta är hos familyn...nu är jag hemma :)


En vecka jobb/en vecka hemma...kan ibland kännas on/off liv.




Nu är jag äntligen hemma igen efter min arbetsvecka och gissa om jag njuter.Många ( i synnerhet sådana som inte jobbar på sjön) funderar säkert hur mitt vardags liv ser ut....ja vad kan jag mera säga än att i mitt jobb så har jag två hem.Mitt riktiga hem där jag har min kära family och mitt jobb hem( min hytt) där jag bor dom veckorna jag är på jobbFörsöker ha lite små personliga små saker i hytten så det känns lite hemtrevligt den veckan jag bor där.Det kräver mycket av personerna som är inblandade i ett sådant här liv...man måste kunna lita på varandra till 100%,sen känns det ju tomt för mig utan familjen en vecka och lika för familjen så saknar ju dom mig jätte mycket.Tungt för min sambo att sköta hela komersen med två skolbarn då jag är borta men då jag är hemma så är jag hemma 100%.Sen är det ju också jobbigt för dom då jag är borta,,,då har ju dom sitt inrutade egna system och sen kommer jag hem en vecka och vill ha mitt egna lilla system...men som vi diskuterat ..så passar det oss ändå bra detta liv och måste nog säga att känns som man skulle va nykär varje gång man kommer hem efter arbetsveckan..saknaden och längtan är stor och att bli mött i hamnen av sin käraste med en bamsekram ...ja då smälter man + denna gång hade han köpt en STOR bukett rosor...och kidzen som rusar emot mig med sina små armar och tusen saker dom vill berätta och visa ....ja då vet man nog att man varit saknad!!Tack min kära familj som orkar med att ha en sjöman i familjen!!!Nu blir det go natt ...skall krypa ner i vår härliga säng med nybäddade jul lakan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar