tisdag 18 november 2014

Nu vill jag...

...lyssna på musik live.Det är ett tag sen jag varit på konsert och nästa gång jag är ledig så är ett av mina favorit band i Åbo ..ROXETTE!!Har sett dom två gånger live förut och har i stort sett deras alla skivor..och kan alla låtar utantill (nästan)Har varit på jätte många konserer och sett många artister live..både mindre kända och kända artister.Ett band som jag aldrig sett live och harmar mig ännu i denna dag..det är ABBA...men jag spelar deras musik jätte ofta.Lady Gaga har jag sett två gånger live och hennes första konsert är en av dom bästa jag sett live..där kan man nog tala om show.Sen har jag sett Bon Jovi 4 gånger live(den femte Bon jovi konserten måste jag avboka pga av arbetsvecka)  och det har ju ända sen ungdomen varit ett att mina bästa band och deras konserer kan man alltid lita på..tummen upp!!det var jätte nära att jag kunde ha sett dom live i L.A i fjol  men hade redan bokat min flygbiljett och först senare märkte jag att dom hade två konserer i Californien och min flygbiljett gick inte att ändra..verkligen synd!!
För något år sedan var jag till Helsingfors och såg Samantha Fox live... det var som att spola tiden tillbaka till det ljuva 80 talet...sjöng med i varenda en låt och diggade till 100%.Gillade hennes musik i ungdomen....och hennes super hit "Touch me".
Har alla mina konser biljetter sparade till minne och där finns en del konserer jag varit på...tex Kylie Minouge,Lady Gaga 2ggr,Bon Jovi 4ggr,Scorpions 2ggr,Eppu Normaali2ggr,Dingo kankse 3ggr ,Enrique Iglesias,Britney Spears, Backstreet Boys 4ggr,Gyllenetider 2ggr,Bruce Springsteen,Bryan Adams...7 eurovisioner live med massor av fina artister,Sturm und Drung mfl och sen har jag ju den turen då jag jobbar på sjön så har jag ju också under arbetsveckan chans att se massor med artister som tex Haloo Helsinki,Jari Sillanpää,Lauri Tähkä,Jenni Vartiainen,Recless Love mfl. Minns ju inte alla artister jag sett live.
Vad vore livet utan musik...ingenting!!!Jag älskar musik!!
När jag kommer hem så måste jag se om det blir Roxette konsert eller om jag måste mata "resespargrisen " som börjar bli hungrig!!!

Det börjar bli en hög med konsert biljetter!

Har en del autografer sparade också!






Gillar Backstreet Boys live!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar