onsdag 26 november 2014

I väntan på lilla jul och julen!!!

Ni som läser min blogg vet ju att jag hatar vinter,kallt och snö....men i det stället älskar jag denna förberedelse inför julen...oj oj oj.....skulle nästa kunna va uppe dygnet runt för att suga i mig all denna härliga,mysiga stämning som finns här hemma.Älskar och pynta och fixa inför julen och har en ganska enkel,mysig stil...det får inte bli för mycket med tusen olika färger...vill ha mycket vitt...men som sagt i år blir det inlägg av rött.Sen har vi redan haft många år så att kidzen  får pynta sina egna granar och jag har min egen som jag vill klä i just min stil.Tycker det skulle va så trist för kidzen om jag hela tiden står där och säger var alla bollar skall hänga och vilken färgs bollar som skall användas....så deras granar får vara hur granna och brokiga som helst.Det var för något år sen som min lill kille tyckte att han bland med alla bollar också kunde hänga upp ett par av sina strumpor ...och so what...de va hans gran så dit med det han vill ha....min tjej har nog lite öga för färg för hon bestämde i fjol att hon ville köpa rosa och lila glitter snöflingor och hänga i sin vita gran och sen hade hon ett rosa fint pärl band runt granen.I år ville hon byta ut sin vita gran till en härlig silver gran....och idag informerade hon mig att granen skall ha rosa glitter stjärnor och lampor och den kommer bli så fin sa hon.Väntar med spänning.Får se vilken färgskala det blir i killens gran i år....han skulle ha varit sugen på en grön gran i år..men ändra sig faktiskt idag att han vill ha en vit gran.Vi har haft vita granar nu något år...men kanske man skulle satsa på en grön till nästa jul..har sett super fina konstgjorda gröna granar.Så foton kommer det nog på bloggen då granarna är pyntade.Sen har vi ju det stora projektet framför...dom skall pynta sina pepparkakshus och så skall vi baka pepparkakor ifall  "lill nisse" kommer och hälsar på på lördag så får han lite pepparkakor och mjölk innan han springer vidare.
Ser framemot lördagen då JAG får dricka mjölk och äta pepparkakor....hoppas jag inte glömmer bort att äta för då kan det vara besvikna miner om inte "lill nisse" varit och ätit....måste nog säga att det är nog lite små roligt så länge dom tror på nissarna och tomten ..heheh!!Den tiden är nog snart ett minne blott....bara en tidsfråga innan dom avslöjar vem som käkat upp pepparkakorna.
Lägger med lite foton från vårt hem av allt mys pys julstämning....som sagt skulle kunna sitta 24/7 och bara njuta av allt som hör julen till.Så alla ni som älskar julen njut för det är snart över.
Tänkte bädda med korsstygns lakanen...men valde dessa...mysigt!!


Julstämning.

Mina nya nissar som kom med hem från Viking Grace

Dom bor med oss nu.

Denna nisse flyttade till oss för två år sedan.



Mysigt att ha på dörrhandtaget och hänga


Fynda den här på loppis på våren..så den e ny får i år här hemma.

Han har varit med redan ett antal år...min favvo nalle!!

Min året runt korg har fått ny look..älskar denna korg,tack A och T :)

Köpte i fjol på rea två vita superstora fina stjärnor,en i vardagsrummet och en på balkongen <3

Allt färdigt framplockat...kan känna doften redan!!!

Lill tjejens nya,fina silver gran...väntar med spänning på då hon har den pyntad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar