onsdag 12 november 2014

Rutigt och rött !!


Ser ut som äkta korsstygn..men det är tryckta stygn i tyget!!
Det blir rutigt och rött till julen i sovrummet.




Dessa band har jag varje jul i lampan.


Rutiga stolsdynor!


Rutiga dukar.




Rutig lampskärm!


Badrummet fick en klick av rött :)


Min julnalle har blivit avdammad och sitter och väntar på resten av tomtarna.


Röda ljus från Ikea!
Okej nu har jag kommit igång....alltså julstämningen börjar smyga sig in i vårt hem.Tyckte som sagt att i mitten av oktober kändes julpyntet lite tidigt då det i varje affär dinglade julsaker här och där....men tänk nu  är vi redan i mitten av november.Förra ledigheten var jag till Ikea och shoppade hem lite ljus och små saker som hör julen till och som sagt så har jag massor med julpynt  i skåpen som jag aldrig tröttnar på och som hängt med i många år,det är ju ändå så kort tid man har pyntat med julsaker så därför hinner man inte tröttna...men sen förstås så kommer det ju varje jul något nytt på marknaden.Jag litar på min vita gran,vita stiliga stjärnor som hängs upp i fönstren varje jul.Vårt hem är inrett i vitt ...och till julen brukar jag ha lite olika färger som tillägg typ silver och i fjol hade jag lila .Nu denna jul kommer jag ha färgen röd och lite silver som tillägg i min inredning och hör och häpna.....det börjar dyka upp lite små julprylar i vårt hem redan.Jag vill ha allt färdigt till lilla jul, jag är alltid är en vecka borta från hemmet pga jobbet så är det att passa på då man är hemma att fixa inför julen.Jag kommer att vara ledig på lilla jul och tills dess vill jag  ha allt fixat för att  i lugn och ro njuta av  den mysiga lillajulskvällen med familjen.Sen tycker jag också det är så skönt att ha allt färdigt i tid för att sen hela december bara få njuta....ingen stress!!Minns inte riktigt hur många jular som jag verkligen lämnat julstressen helt och hållet och det har varit så super skönt att på julafton kunna vara helt utvilad och njuta av julaftonskvällen.Tycker verkligen synd om dom som redan nu börjat julstressa och håller på ända till julafton med sin stress....och när de väl skall sätta sig ner och njuta av kvällen så är de helt slut!!!Tummen upp för ingen julstress!!!!Njut hellre hemma med varm glögg lite nu som då än att rusa runt i affärerna och köpa julklappar till hela släkten...lägg hellre pengarna till dig/familjen eller spargrisen och gör nåt roligt tillsammans (fast en resa till solen)Förstås alla är vi olika och en del njuter av julstressen och tycker att den hör julen till...och då är det bara att köra sitt eget race!Idag köpte jag hem pepparkaksdeg(som sagt jag tar det så enkelt som möjligt,lagar inte ens degen själv,köper den alltid) så till veckoslutet blir det glögg och nybakade pepparkakor!!

1 kommentar:

  1. Jag fick riktigt julstämning av bilderna! Riktigt myysigt!

    SvaraRadera