tisdag 11 november 2014

Nästa gång ringer jag Emil!!!


Jag ringer "Emil"!!!
Denna bild beskriver mig idag!!!!




Min städhjälp.."String Emil"en riktig läckerbit..heheheh!!!!
Min sambos städhjälp "String Emma" :)






Mitt liv och vardag är allt som oftast positiv och jag verkligen trivs med allt....men just NU känner jag att nästa gång jag kommer hem efter en veckas jobb så ringer jag efter "String Emil".Tycker om att städa,fixa,pynta,inreda och greja i vårt mysiga hem....men som sagt efter jag jobbat en vecka, (jobbade en extra dag) = 84 timmar  med att städa denna vecka... så är man ju inte direkt sugen på att direkt börja storstäda då man kommer hem på ledigt!!!Min sambo gör verkligen sitt bästa och visst är det fint när jag kommer hem ...men våra städstilar är helt olikt varandra!!!Undrar vilken städstil "String Emil har??Kankse min sambo borde anlita "String Emma" då jag är på jobb och få hjälp med städande ( jag sitter och fnissar lite grann).Min första lediga dag gått till att städa,byka,sängklädsbyte m.m och det som gör mig mest irriterande är att när jag äntligen fått allt fint och fräscht och sakerna på sin rätta plats så svänger du bara ryggen till så kommer kidzen och får allt upp och ner på några sekunder....ja ibland känns det tröstlöst!!!Men nu skall jag sluta klaga ...visst känns det skönt då det doftar gott och fräscht  och är nystädat här hemma och jag skall till bastun och  sen njuta i soffhörnet i skenet av smålampor och ljus.....då känner man det var värt allt jobb man gjorde här hemma idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar