söndag 16 november 2014

Ferrari,BMW och Teemu Selännes bil!!

För ett par år sen då jag var i Californien bestämde jag att när jag kör upp till Newport Beach så skall jag abslout besöka Ferrari bilaffären...stiga in och se på sprillans nya Ferrarin och Maseratin.När jag var uppe i Newport så bestämde jag att på samma gång besöka BMW bilaffären.Hade också planer att åka och se där dom säljer Lamborgini men hann tyvärr inte dit,får bli en annan gång.
Ja svårt och beskriva hur det kändes att stiga in i affären och plötsligt  ha en hel rad sportiga fina Ferrarin framför sig ...wau!!Frågade försäljaren i vilka prisklasser bilarna är och svaret var..."Dom börjar från 1 miljon dollar"!!!Såg just på google modell 2015 Ferrari LaFerrari kostar från 1,5 miljoner dollar.Smakar det så kostar det.Då jag var inne i affären så var där en pappa som köpte åt sin pojke en Maserati.
Men visst såg man massor med Ferrarin,Lamborginin och andra fina sportbilar i den vardagliga trafiken i Californien och där är ju vädret super fint att köra runt i öppna sportbilar.
När jag var upp till Honda center och skulle söka autografer av ishockey spelarena så inte var det så dåliga bilar dom där unga killarna körde med.Skall lägga in lite foton på deras bilar.Den dagen då jag var där så kom Teemu Selänne med sin sport Mercedes,men han lär ju ha hela garaget fullt med fina bilar så han har bara och välja och vraka.Men bilarna är relativt billiga i Usa jämfört med vad dom kostar i Finland.Alla fotona är mina egna...en bild är googlad!





Sådana bilar såg jag inte så mycket av!

Maserati!


Nya Ferrarin på rad!!






Bilden googlad..denna nya Ferrari kostar 1,5 miljoner dollar




Teemu Selännes Mercedes.




Här står ishockeypojkarnas bilar på rad...inte någo gamla,rostiga bilar dom kör med!

Niklas Hagmans bil.

Här är Saku Koivus mercedes

Ishockeypojkarnas bilar på rad.
Här är målvakten (han är inte för denna säsong målvakt)Hillers bil.




Teemus bil
Sakus bil

Niklas bil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar