söndag 22 mars 2015

Såg solförmörkelse med min utrustning!

Vad gör man då man inte förberätt sig bättre då det skall bli den omtalade solförmörkelsen....jo man börjar gräva i lådorna efter alla sina solglasögon och tar fram dom som man just hittar då.
Sen börjar man placera dem på varandra och sen smyger man sig ut på balkongen och hoppas att ingen kommer förbi då man står där som en tönt med fyra solglasögon på varandra och skall se på solförmörkelsen.Men tro det eller ej ...jag fick faktiskt uppleva den magiska solförmörkelsen som dom skrev om i tidningen flera veckor före !!
Vågade ju inte alltför länge se på mot solen med dessa skydd för som sagt det är ju inte bra för ögonen.Borde haft ordentliga svetsglasögon då skulle man ju ha kunnat se hela förloppet.
Nästa gång då det är solförmörkelse om 100 år sitter jag uppe på det vita molnet och skriver Blogg och ser på solförmörkelse och hoppas jag har ordentliga svetsglasögon med mig så att jag inte behöver släpa med alla mina solglasögon i min "flyttlåda" (lite roligare namn än kista )!!
Googlade och hittade min perfekta"flyttlådan" ...sen kan jag blogga varifrån som helst!!
Väl utrustad för årets stora fenomen...

men erkänner att jag ser ut som en riktigt tönt med dessa brillor på ;)

Färdigt på rad för att skydda ögonen :)




"Flyttlåda Delux"...passer mig perfekt ..hehe!!


Nästa solförmörkelse om 100 år ..då bloggas det härifrån ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar