tisdag 24 mars 2015

Te,tulpaner och jobb..vad mera kan man begära!!

Köpte till veckoslutet åt mig /familjen vita tulpaner ...tycker jätte mycket om snittblommor.Rosor är mina favoriter men gillar också tulpaner.
Brukar skära en del korta och lägga dom i små vaser och sen var där två tulpaner som gott av så jag sparade blommorna och la dom i lilla vasen ...dom blev sk under vattnet i vasen och det såg riktigt trevligt ut.Sen har jag en vit lykta som står för tillfället utan ljus så dit in la jag en liten vas med tulpaner  och ett värmeljus och brinna...såg jätte mysigt ut.
Dagens väder var så förbannat trist så det blev att förbättra humöret med en kopp te av smaken Karibian sun...kändes direkt soligt i hela kroppen.
Sen var då det dags att gå över landgången till sin arbetsplats Viking Grace efter 5 veckor ledigt....visst känns det lite ovant så här första dagen...lite som man skulle vara nybörjare.Har inte ens hunnit tänka på min arbetsplats under semestern för det har varit så mycket Usa och minnen av vårt super härliga bröllop i mina tankar!!
Hinner just ombord så blir jag frågad av en kompis om jag vill jobba extra för henne...och vad tror ni den här "DuraSette" svara ..nå hon svarar ja!!!
Nu hoppas jag vi får det fixat att jag kan jobba extra för henne som i sin tur betyder insparde lediga dagar åt mig som betyder kan ta lite extra ledigt sen då det behövs..yess!!!
Bra början på arbetsveckan...nu måste jag försöka få ögonen fast till nån timme för kl 04.20 är det  väckning...jag som älskar att sova länge om mornarna..så det kommer att vara lite trögt  om några timmar då det hörs piiip piiip piiip piiip!!
                                  God Natt * Hyvää Yötä * Good night
Karibisk sol behövs i detta gråa väder.
 
Så här tror jag det ser ut kl 04.20!!!!
 
Se hur fint med tulpaner under vattnet och se min fina tavla från Usa ;)
 
Vit är så ljus och ren färg...gillar!!!
 
Tulpaner i lyktan dagtid...
 
...kvällstid blir det fint med ett värmeljus brevid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar