måndag 2 mars 2015

Var åt vi vår bröllopsmiddag??

Det är nog  säkert inte svårt att gissa.....med två ishockeyälskare och en finsk ishockey legend som äger restaurang i Laguna beach... så middagen blev ju så klart på Selanne Steak Tavern!!!Vi hade bokat bord för 10 pers och vi fick äran att ha Teemus eget rum där han brukar vara med sitt gäng då han är där och äter...synd att han faktiskt inte själv var på plats då vi var där för då skulle han absolut ha fått komma och äta tårta med oss.
Dom har jätte god mat där och är jätte trevlig personal+att dom på vår middag bjöd oss alla på en super god soppa som förrätt och champange med sorbe` som bröllopspresent.Direkt då vi kom till Cali så förde jag en bild på bröllopstårtan som jag hade googlat hemma i Finland innan vi kom hit och dom lovade fixa en sådan till vår middag.Hade bjudit in några vänner för att komma och äta med oss och vi hade en jätte trevlig kväll.
Vi fick jätte trevliga gåvor fast jag hade sagt att ingen behöver ha något med sig för vi börjar redan ha bagagena full lastade....tusen tack till er alla som var med.
Fick en fin Selänne bok av min en kompis som jag lämnade på resaturangen ,sen hade jag också min egen Teemu bok med hit till Californien som jag fick till julklapp...så nu ligger böckerna på Teemus kontor i hans resataurang och väntar på autograf.Hoppas han har vägarna förbi restaurangen och hinner skriva autografer i böckerna innan vi åker hem....om inte annat så tar  jag då med nästa gång vi kommer hit och gör ett nytt försök.
Thank you Selanne Steak for a super weddingdinner,thank you to the crew and thank you to our guests.

Små pärtkorgar av papper som jag lagade innan vi kom till Cali..fyllda med suomi karkki och flagga.


Jag hade egen bordsdekoration med.... finska flaggor och suomi karameller.


Middagen var i Teemus privata rum.


Fina tak kronor..







Vi blev alla bjudna på soppa till förrät som bröllopsgåva ;)



Min lill kille dekorerade maten med finska flaggan :)


Härlig variant att servera pommfritt.



Jag och M delade på denna godsak..namnet är Stanley Cut.





Vår härliga bröllopstårta...som jag hittade ide på google....
Min kakbit med hjärtat+M....



...en björkstam med våra initsialer inristade...lite finsk sommarstämmning :)
Thank you E for the presents ..I love Disneyland!!!








Mrs Minnie & Mr Mickey Virta


Tusen tack P för den härliga gåvan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar