tisdag 21 juni 2016

Conehead och änglatofflor!!

Nu undrar ni nog säkert vad jag menar med det.....lugn... ni skall få en förklaring!
Som sagt efter att jag varit och jobbat i Info  ombord på Grace i en vecka och sugit i mig och lärt mig med en massa nya saker så nu känns huvudet fullt ... kan ärligt säga att jag känner mig som en Conehead (konhuvud).

Sen hade jag idag kl 8 tandläkare så det betydde att jag inte hade sovmorgon...älskar och sova länge på tisdag efter det att jag kommit från min arbetsvecka och nu skulle det gått bra att få sova då kidzen har sommarlov..men som sagt idag måste jag vakna till klockans alarm..blää.
Sen skulle jag gapa i en timmes tid hos tant tandläkare ...gissa om käkarna var sjuka...men slutet gott allting gott.
Rotfyllningen är klar och jag tog mig en skön dagstupplur på dagen och vaknade utvilad efter nån timme.

Som ni kanske anar så måste jag pikilite lite ånga av mig igår kväll då jag kom hem efter min arbetsvecka....verkar som det hör lite till mina måndagskvälls ritualer då jag blir ledigt från jobb.
Ett citat som låter så här : Dammtussarna i hörnen är bara änglarnas små tofflor.....men igår var jag verkligen skitförbannad över änglarnas små tofflor....alltså om det är något jag hatar är då det är dammtussar överallt,sand och rörigt.....och dessa var inte riktigt "små tofflor"  ...dammsugaren fram och suget på fullt så i vårt hem blev nog änglarna utan TOFFLOR!! Igen en gång slutet gott allting gott....frid och fröjd i familjen.

Nu förbereds midsommarfirande...är faktiskt ledig i år och i morron berättar jag var vi kommer att fira.
Hos oss får dom vara utan tofflor ..punkt o slut ;)
 
Tror jag tar sådana på nästa gång jag börjar städa och musiken på fullt
 



Så här kände jag mig idag..som en conehead med gapet öppet i en timme :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar