onsdag 22 juni 2016

Segt...jäkligt segt!!

Ja verkligen det är segt och det är trögt att komma igång....vi skall nämligen fira midsommaren i stugan som betyder börja packa klädkassar,matkassar,skor/stövelkassen m.m....det blir en hög med kassar då en hel familj skall iväg.
Vet verkligen inte varför det här packande tar så förbannat emot...kanske jag börjar bli mättad av detta av och an packande till stugan som jag gjort i säkert 30år.
Har säkert skrivit om det förut att först släpar du allt hem från affären sen skall då allt i kylkassar och in i bilen +allt annat som skall rymmas i bilen....sen kör vi ca86km för att komma till vår båt och så skall alla förbannade kassar flyttas till båten  och med otur så kan det regna så där står man sen och packar allt i båten för att styra kosan mot stugan som vi har ca 10-15min båtväg från fastlande ut på en holme.

Då vi väl anländer så skall allt från båten släpas upp till stugan...och nu då jag inte var dit alls i fjol så vill man ju städa igenom stugan att det känns fräscht.
Just har man städat hemma här i Åbo och så fortsätter man till följande arbetsläger...just nu vill jag ha ett sommarställe dit jag slipper med bil,där det finns alla bekvämligheter,helst en plats med mycket berg och inte någo förbannade gräsmattor och förstås strand.

Tänk va skönt att bara lasta ut allt från bilen och in i skåpen och sen inte behöva bry sig om någon skötsel av gården utan lugnt sätta sig ner på terssen och verkligen njuta att man kommit till stugan...sen skulle man ju kunna senare på hösten kunna med bil fara till stugan och inte behöva tänka på vilket väder det är då man skall med båt iväg.

Berätta gärna ni som också håller på med sådant pendlande under sommaren....vad gillar ni detta släpande av och an hela sommaren?Tycker ni bättre om att ha stugan ute på en holme eller gillar ni att komma med bilen ända fram till stugan?Känns det ibland att ni vill ge upp allt packande eller trivs ni med det?

Jag vet själv att då jag väl kommer fram så är det så skönt och härligt att känna doften av saltvatten,höra vågornas kluckande ,bada vedbastu och ta sig ett dopp....men det är nog faktiskt ganska mycket innan man väl kommer fram.

Förr kunde jag inte förstå sådana som ville ha el och all utrustning i stugorna....idag förstår jag dom riktigt bra.... ju stressigare denna vardag blir desto skönare skulle det vara att ha en sommarstuga med all utrustning.Tänk va skönt då man skall hem så skulle man köra en maskin med tvätt medan man fast ligger ute vid stranden och solar och då man kommer hem sent från stugan så skulle allt byke rent och bara lpocka in allt i skåpen.....men det är vad JAG tycker....som tur så tycker vi alla olika.

Men berätta gärna era åsikter om hur ni tycker.

Jag själv märker att jag kommit in i en såndär bekvämlighets fas i livet ...vill hellre njuta av livet än stressa ihjäl mig!!!

Men som sagt nu hoppas vi på en varm och solig midsommar ...kram och tummen upp till er alla som just nu kämpar lika mycket som jag med allt packande till midsommaren...nog blir det bra bara det blir färdigt!!!

 
 
Längtar efter björkdoft
 
 
 
Ha en trevlig midsommar ni som skall fira så här :)
 
Små steg...nog kommer vi fram till stugan till midsommar :)
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar