söndag 26 juni 2016

Nosen mot stugan!!

Efter en lång paus så var vi tillbaka till stuglivet..känns ju inte som vi skulle varit så länge borta men det syntes i det ställe...vi möttes av en djungel.
I fjol somras hade jag ingen lust och ork att pendla mellan stugan,hemmet och jobbet.

Efter att vi börjat röja och trimma gräs,buskar osv så blev det ju riktigt mysigt och fint till midsommar.
Denna plats har varit min fammo och faffas...så nu delar vi denna plats med min pappa och hans syrra och hennes familj....men vi har skillda stugor och gemensam bastu.
Men som sagt detta är ett fint ställe men kräver mycket jobb för att det skall hållas fint....om fru fortuna skulle ge mig en lottovinst så skulle jag absolut bygga en sommarstuga på en bergsklack med så lite växter som möjligt och INGEN gräsmatta!!

Har faktiskt poenterat det rätt så mycket nu då vi varit här att jag vill ha en plats där jag inte behöver slava ihjäl mig utan en lättskött stugplats gärna med bekvämligheter där jag kan sitta på min bergsklack med en bra bok i handen.
Men som Mikko sa ....om jag drömmer om en sådan plats så kan jag sluta förverkliga mina resor ...så jag drog till med mitt bredaste leende och sa: nog är här bra här också.

Skall  vara jäkligt glad, för vet att många  aldrig har möjlighet att få åt sig en stuga + att vi ockå har möjlighet att få vara i yttre skärgården där min pappa  hyrt en liten stuga i säkert 35 år.... den skärgården är helt underbar.Denna sommar vill jag absolut ut dit och hälsa på mina vänner som bor där året runt.
Stugan där är mindre än den vi har här så det har varit lättare att vara här då vi varit hela gänget. 

Dags att tanka båten och sen nosen mot stugan.


Här har jag spenderat mina somrar sen barnsben.

Mitt eget powerteam

Sen blev det ny potatis &sill

och till efterrätt plättar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar