tisdag 7 juni 2016

Hastigt upp men lika hastigt ner.....

....så har nog mitt humör varit idag!!!Ångat på så tusan men som tur så går det hastigt om och jag blir den lugna Lissu igen. Stackars familj säger jag...men tur så skulle Mikko till Dalsbruk och fixa med båtarna så hans öron fick vila.Michelle  är denna vecka på dagsläger i https://www.turku.fi/sv/kuralabybacke ..hon ville dit för en av hennes bästis skulle också dit.J var hemma med mig men som tur satt han och spela i sitt rum medan jag ångade på.

Jag har lång stubin men ibland bara brakar de löst...och det som får mina nerver att flippa ur är då man kommer från en hektisk arbetsvecka och städat och rivit lakan i 73,5 timmar så att kroppen ropar hosianna  och sen direkt fortsätta hemma...ja då tappar jag nerverna...säkert tror jag många andra också sku göra det.
Sen när jag väl är klar här så borde jag fara till farsgubben och städa om jag skulle orka och sen ännu på det så borde jag fara ut till stugan och städa och fixa för jag var inte alls dit i fjol så man vill ju lite fräscha upp stugan om vi åker dit nån sväng i sommar + att där skulle finnas tusen andra saker att ta itu med där...man kan nästan säga att stuga=arbetsläger.Jag skulle villa ha en sommarstuga på en bergsklack dit man kunde komma och njuta med en bra bok och en härlig solstol än att komma tillett ställe där du får ta fram verktyg,gräsklippare m.m och börja JOBBA och STÄDA.

Känns lite för tillfället att jag är inne i en städbubbla ....städa städa städa.

Mikko har nog städat helt ok då jag kommer hem ....men sen är ju kidzens rum,wc,badrum lämnat åt mig och jag hatar att komma hem och gå på toan då den stinker av piss,dammtussarna virvlar runt i kidzens rum och då man steppar runt i deras rum så känns det som halva sandlådan skulle finnas inomhus...hehe...nä nu överdrev jag lite ;) Men ni vet vad jag menar.

Vet att många tänker att lite skit i knutarna inte skadar....jag vet det också ...men tyvärr trivs jag inte själv att ha det rörigt,dammigt och kaotiskt hemma...noup ...jag vill ha det just så där städigt och fint och mysigt att jag får sätta mig ner och känna HOME SWEET HOME!!!
Sen är det ju så irriterande då man svänger  ryggen till och får börja om med samma sak igen....verkar som sakerna fått fötter och rör på sig här hemma :)

Äh nu har jag allt så fint och mysigt igen här hemma ,blivit lugn och harmonisk,ljusen tända och är i full fart med att planera och googla och har en massa härliga ideer till hemmet och också till stugan.
För tillfället är det två färger som snurrar i mitt huvud angående inredning....öppna nästa inlägg så får ni svar.

Kram & Go natt på er alla och jag lyfter hatten åt er som har förmågan att blunda för alla dammtussar och kaos i hemmet.
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar