lördag 28 mars 2020

Äntligen har vi....

Solen steg upp även idag...likaså jag men jag steg upp kl 14... ni läste rätt. Nu tänker säkert många men hur fasen kan man stiga upp så sent  för då är ju hela dagen förstörd.





Men min dag är inte förstörd...har hunnit fast med hur mycket som helst. Fixade super god lasagne och medan jag lagade mat så gjorde Michelle och Jaromir "plockestickor" till kvällen. Ni vet då man lägger upp små bitar av än det ena och det andra på tandpetaren....vi brukar för det mesta använda ost , vindruvor köttbullar och knackorv....men man kan ju variera riktig efter vad man själv gillar bäst. Michelle brukar ofta lämna osten borta på hennes stickor då hon inte tycker om ost.


Äntligen har vi Netflix 


Har jätte länge längtat att ha Netflix men fast jag är hemma en hel vecka från jobbet så blir det inte ändå någon tid att ligga på soffan och se på film. Men nu tusan då jag blir ledig 3 månader så kommer jag nog ha tid för allt möjligt. Planerade
redan i fjol att beställa Netflix då jag var sjukledig men det bara inte blev av . Men nu kommer jag verkligen hinna se på en massa filmer. 

Efter maten hann jag med att sen en bra thriller.

Har alltid tyckt om att se på film eller olika serier men sen kom det olika skeden emot i livet som inte gjorde det möjligt att ligga flera timmar på soffan och se på film  då menar jag det skedet då man skaffar familj...det bara inte finns tid att ligga på soffan . Sen då Angelica hade fyllt 12 så började jag få lite mera egen tid men då kom Mikko  in i bilden och vi fick två barn tillasammans på en kort tid så  jag hade plötsligt två småttingar igen på äldre dar att sköta om. Mitt film tittande har verkligen fått lega på hyllan många år , men nu fasen skall jag ta igen allt.

Kommer också att försöka hitta en massa naturfilmer att se på .... helt underbara dom som är filmade under vattnet...så otroligt rogivande och se hur magisk värld det finns där i djupet fast den också håller på att dö ut av all  förorening.

Sen efter filmen for Mikko och jag ut och tog en runda på vår skogsbana...blåste lite svalt men då vi gick med raska fötter så fick vi upp värmen. Sen hem i en varm dusch och så var det dags för myslördag.

Vi avslutade kvällen med Lejon Kungen som vi egentligen skulle se på igår men vi valde att se på Sune i Grekland.  Efter Lejon Kungen skall jag ta och fortsätta med en thriller , sitta hopkrupen under pläden. Det finns både bra och dåliga thrillers , jag gillar dom som man på slutet får reda på vem som är boven  dramat. 

I morgon stiger nog solen igen och vi får vakna till en ny dag och göra den så bra som vi kan nu då läget är så här.

Jag har i alla fall två ivriga bagaren som väntar på att få baka en kladdkaka i morgon som kommer att avnjutas med jordgubbar och grädde. Tror jag måste gå en lite längre länk i morgon efter allt gottas som det blir nu då man är hemma . Att baka är ju ett kul tidsfördriv men då det inte är så hälsosamt att äta så mycket av allt sött och gott.

Idag kommer den sista bilden i tävlingen och ett extra lösen ord och som sagt ni som har röstat förut får alltså rösta hur många gånger ni vill. I morron kväll ( söndag) skall jag se om det finns något rätt svar ....så nu är det bara att försöka slå till med något svar.


Tävling vecka 13
Söker svaret på ett land
Ordvink:  DIAMOND  , FILM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar