torsdag 12 mars 2020

Till och med jag är fundersam

Ja hör ni inte undra på att man helst skulle stanna under täcket varje dag....det ända man ser är regn , Coronan som sprider sig med fart, oron runtom i världen , flygbolag flyger inte , börsen ute i världen rasar , Trump slår näven i bordet och ger flygförbud åt länder i Europa..osv osv....känns ganska så trist allt som nu händer i världen måste jag säga.




Det var i grevens tid vi åkte på kryssningen för om vi skulle haft den i nästa vecka så skulle vi inte kunnat åka för Finland är ett av landen som har flygförbud till Usa.

 Jag har  en resa på kommande som jag bokade i slutet på förra året och nu är det väl bara att avvakta och se hur allt framskrider och tyvärr måste väl alla nu dra sitt strå till stacken och faktiskt hållas hemma och avvakta.

Har faktiskt själv nu denna känslan att jag vill  dra ner på mitt resande just nu och avvakta situationen fast egentligen gör det väl inget var man nu befinner sig för Coronan härjar ju på nu runt hela världen. 

Men lika som vi igår pratade att tänk om vi nu  ännu skulle varit i Usa när hela detta flygkaos börjar. Jag trivs ju där och skulle ju inte ha emot att varit där längre men tänk att inte slippa hem ....inte kunna åka på jobb, hur skulle det bli ekonomist då man inte vet när man slipper hem , bo på hotell på oviss tid , barnen skulle inte ha sluppit till skolan...ja visst skulle det ha blivit mycket att tänka på . Men nu är vi i alla fall hemma och följer med flitigt vilka beskrivningar det kommer.

 Det är nog med blandade känslor jag åker iväg på jobb nästa vecka och för den delen är man ju också lite orolig då man redan ser hur mycket flygturer som stängts av att när stoppar dom färjtrafiken.Nu är det bara snällt och vänta och se hur allt framskrider. 

Får leva en tid nu i min lilla resebubbla och njuta av den resan vi hade för visst är det så roligt att resa men nu är det i alla fall en liten paus för mig/oss på resefronten och sen när det blir grönt ljus så börjar vi sakta med säkert planera nya äventyr och fylla kalendern. 


I sådana här situationer har dom bra som inte gillar att resa för dom missar ju iegentligen ingenting men för mig  som skulle kunna resa hela tiden känns det nog lite konstigt att inte nu på en tid planera någon resa.

Eller resa och resa vi skall i morgon resa upp till Himos till vårt lilla krypin. Vet ju inte hur säkert det är där då det rör sig mycket folk i skidbacken och också på Himos arenan men jag är ju också tvungen att fara på jobb på måndag där det rör sig folk.

Publicerade två super härliga bilder i detta inlägg ...raka motsatsen mot detta regnväder som vi nu haft här till lust och leda. Alltså jag lovar detta vatten är så otroligt fin färg att man skulle kunna stå där hur länge som helst och bara se på detta färgspektakel ...en sak som turkost vatten är ju något så otroligt härligt man får se då man åker runt i världen. Lite annan färg på vatten där än vad jag ser här i Aura å där det är brunt.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar