söndag 29 mars 2020

" Hotell Virta"

 Så får man då som sagt prova på att vara permitterad...det är något som jag ännu inte provat på i mitt äventyrliga liv. ...har fått prova att bli uppsagd då som Rederi Ab Slite gick i konkurs och efter det började jag  jobba iland som frisör ( egen firma) men efter 15 år tyckte jag det var dags att prova något jobb där jag kunde ha mera ledigt och betald semester så därför valde jag att sluta som egen företagare.

Denna situation som jag nu befinner mig valde jag inte själv  men allt har en mening ...nu är det så här och till sommaren ser vi hur situationen är sen. Så som vårt liv ser ut just nu så tror jag att det nu är meningen att min kropp får vila och jag får samla mina tankar här hemma...leva en dag i taget utan att ha en massa inplanerat månader framöver. Hör till passionsrese gruppen som vill ha hur mycket resor som helst intryckta i kalendern...men nu är det stop med det ett tag framöver och nu lever jag/vi  här och nu. Solen steg upp även idag och likaså påskgräset växer så det knakar..




Ni som följt bloggen vet att det var mycket här för ett par år tillbaka , vi måste ta farväl av massor med vänner plus att Mikkos mamma var en av dom som lämnade detta jordeliv. Sen tycker jag det har varit ett hjul som snurrat på i hög fart sen dess....mycket med min pappa och hans sjukdom , sen var det att ta farväl av Majsa katten och nu har jag då min mamma allvarligt sjuk plus att Mikkos pappa ligger på sjukhus ( ingen av dom har Corona ) , permittering åt mig och denna jävla Corona kaos...det är mycket nu.

Men  jag står med båda fötterna stadigt på jorden och jag tror att allt detta vi gott igenom på alla dessa år gjort så att jag blivit så otroligt stark att jag vet att vi kommer klara oss igenom denna förbannade Corona kaos  och allt annat också. Vi kommer tillbaka som vinnare så som hela världen gör.

Just för tillfället vill jag hållas inne i vår " hemmabubbla"...försöker att så lite som möjligt röra mig där det finns folk. Vågar nog ännu gå till affären och sen går vi alla kvällar ut och gå en sväng men det är allt för min del och jag trivs helt bra med det. Är nog lite orolig med Mikko som är på jobb och det springer en massa folk på kontoret ..men hoppas ju och vill att han inte skall bli smittad.

Lovar att Netflix verkligen kommer till nytta nu då vi inte har något inbokat i kalendern ....nu har vi verkligen tid att sitta ner och göra sådant som vi inte kunnat göra på många år . Kanske också tur i otur att jag blev permitterad nu då kidzen har hemma skola ...nu finns jag till hands för dom här hemma och hjälper med det jag kan och får vardagen att rulla på och dom inte behöver vara ensamma i denna Corona kaos. Roligt att vara nära och dom kan känna sig trygga för tror det säkert snurrar många tankar hos dom när man vet själv hur overkligt allt känns. Men nu kan jag hålla i trådarna hemma och försöka ha vardagsrutiner  och mysiga veckoslut.


Idag var det Michelles tur att vara bagare och hon valde att baka sin favorit kladdkaka och jag hade köpt jordgubbar hem och en klick grädde på det...oj vad hon lyckades bra med sin kaka . Jag var frukostkocken idag och det blev lite " Hotell Virta" frukost.




Nu i veckan skall Michelle prova baka semlor och sen ville Jaromir också vara bagare någon dag så med allt detta roliga program  så glömmer vi just nu för tillfället hur kaotiskt världen ser ut. Vi har det i alla fall riktigt bra här hemma fast  våra tankar mellan varven snurrar hos våra sjuka nära och kära. Men nu är situationen så här och mera kan vi inte än att försöka se positivt framåt.

Till slut så vill jag säga att denna veckas bildtävling var över och intresset var väl inte riktigt som jag hade hoppats men visst fanns det sådana som modigt svarade och gissade på bilden som blev tydligare dag för dag  och så fanns där några ordvinkar...kul att ni gav en del härliga förslag. Finns en vinnare här i mängden och hon svarade precis rätt och vann denna Gissa bilden tävlingen .

Rätt svar är : Hawaii....

ordvinkarna var Diamond som vulkanen Diamond Head och Film som   Blue Hawaii som är inspelad på denna ö ( Oahu , Hanahuma bay). 

Bilden ni ser nedanför är från Waikiki beach och där ser ni också Diamond Head i bakgrunden.




Hawaii är ett land jag besökt för jätte länge sedan och som jag vill besöka sen då vi får börja resa igen ....om vi får..men försöker  se positivt på saken att vi nog i framtiden kommer kunna fylla upp lite resor i kalendern igen. 

Visst tror jag absolut att resande kommer att vara lite svårare och som Mikko sa så kanske dom efter alllt detta kräver vissa läkrintyg av folk innan vi får komma in i olika land.  Kanske det inte efter detta är så enkelt mera att komma in i Usa...men det får tiden utvisa.


Till slut vill jag Gratulera Jenna som svarade rätt i denna vecka resetävling
 ( överraskning kommer på posten) och i april ordnar jag säker en ny resetävling igen ...bara att modigt hänga med.


ikväll hade jag pysselkväll medan dom andra satt och spelade och såg på tv så titta in på bloggen igen så får ni se vad jag hittat på för kul.




God natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar