tisdag 11 oktober 2022

Längtar till Halloween

Ni alla som känner mig vet att sen många år tillbaka så har Halloween varit för mig en av den bästa dagen att fira.


 I ungdomen så var Halloween filmerna nästan sönder slitna av allt tittande , såg på dom om och om utan att bli trött på dom.




Det hör ännu till efter så här många år att jag runt Halloween tiderna sitter och ser på några av dom för att inte tala om Halloween sången som alla år skall spelas här hemma på Halloween kvällen för att öka stämningen.




I min ungdom hade inte Halloween ännu kommit till Finland annars skulle jag säkert då redan ha börjat ordna stora Halloween fester men efter att jag på allvar började resa till Usa så blev jag bara mera och mera biten av den högtiden och allt dekorerande som dom har där.



 Har firat massor med Halloweener i Usa och lovar  att dom öser på till 110% med allt dekorerande plus alla nöjesparker är överösta med Halloween tema. Det är just därför jag ofta väljer att åka i Oktober till Usa för då får jag vara med om allt detta häftiga.




Dom börjar redan i slutet av september dekorera alla nöjesparkerna och slutar ofta  efter Halloween kvällen 31.10. Dom gör så stora arbeten med att dekorera så därför har dom det så långt tid alla dessa dekorationer.




Jag och Mikko har firat en Halloween på Knotts Scary farm och  Horrornights i Universalstudios. 


Kidzen fått vara med om trick or treat i Usa som vi firade med våra amerikanska vänner det var en jätte kul grej.



 Tror också min äldsta flicka en gång har varit med om trick och treat i Usa då hon var lite om jag minns rätt. Vi  har som sagt firat massor med Halloweener i Usa och har vi inte varit där så har jag nog fixat vårt hem till ett riktigt spökhus.




Älskar att alla år ha olika teman och sen klär jag också alltid själv ut mig till något. Syr alltid mina Halloween dresser själv och så maskerar jag mig själv. I fjol hade jag dressen och allt färdigt hur jag skulle klä ut mig med den påföljden att jag aldrig hann styla mig själv den kvällen. Hade så mycket att dekorera här hemma så min dress fick bli i skåpet. 

Hade i fjol som tema "Scary doll house" och jag hade planer att klä ut mig som en scary docka.




I detta inlägg blir det  favoriter i repris nämligen foton då jag verkligen spökat ut mig under alla dessa år . I en dels ögon kanske osmakligt men Lissu är Lissu och för mig finns det inga gränser då det gäller Halloween.





Har till och med fått familjen att tycka om denna högtid men inte lika mycket som jag gör för jag bara älskar allt detta med Halloween.




Sen brukar det höra till att vi dekorerar pepparkakshus till spökhus då det är Halloween, det har blivit en rolig tradition, fast kidzen redan är så här stora tycker dom det är jätte roligt att sitta tillsammans och pyssla.

Fotot nedanför är faktiskt taget på  Universal studios då vi hade chansen att få träffa Michael Myers från Halloween filmerna.




Klicka på länkarna så ser ni några inlägg med tema Halloween

HALLOWEEN

UNIVERSAL STUDIOS HORROR NIGHTS

SPOOKY PEPPARKASHUS


På Halloween äter man inte någon socker bulle , nej då skall det vara tårtor fyllda med spindlar och maskar som jag brukar fixa.




Hade en rolig sak jag skulle berätta i detta inlägg som jag inte sagt åt någon men nu börjar vi vara så nära så nu skall ni få veta det. Ni kanske anar att det möjligtvis kan handla om Halloween eller hur?!?

Det är just det vad det handlar om för vi skall nämligen i år fira Halloween ombord på Allure of the Seas. Ni kan säkert gissa hur lycklig jag är.Har aldrig varit ombord på kryssning när det varit Halloween. Tänk er hela fartyget Halloweenpyntat , Halloween party och parader så för en som är så Halloween tokig som mig så kan det inte bli bättre. Fy fasiken vad jag längtar till detta halloween party.

Ni kan säkert gissa att det första som jag packar ner i bagaget är min Halloween dress som jag skall ha på där på Halloween kvällen.

Har varit ombord då fartyget har varit julpyntat när vi var med Mikko på bröllopresa med Allure of the Seas i början av december 2015. 



Sen i slutet på februari 2018 då vi var på kryssning så var det Valentine´s tema men en Halloween har jag aldrig firat ombord så nu får  jag det också på min bucketlist. 

Detta blir nu vår 6:e kryssning med RCCL stora Oasis class fartyg och denna gång besöker vi 4 öar vara 2 är nya och dom är  Dominikanska Republiken och Royals andra egna ö Coco Cay. 






Det har varit som sagt en massa fixande och ändrande med denna kryssning tack vare coronan som ställde till allt men nu börjar det kännas att vi äntligen snart är på väg.

Så ni som är intresserade av att följa med och se vad allt vi får uppleva på en kryssning så är det bara att läsa min blogg. Kommer säkert inte uppdatera varje dag för jag vill verkligen lägga datan åt sidan och bara njuta av min semester och uppdaterar sen lite mera ingående om kryssningen då vi är hemma . Men Instagram kommer jag att uppdatera så gott som hela tiden sär ni hittar mig på settelaitinen.

Ännu är vi som sagt inte på väg men tror nog det märks sen då vi väl är på gång. 

Ses snart Annika, Mitch och Alex!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar