torsdag 17 mars 2016

Fullt ös och livets efterrätt!!

Många läsare funderar säkert att har  jag fullt ös på hela tiden,gasen i  botten hela tiden ,arbetsnarkomansyndromen på hela tiden.....NIX PIX!!!
Jag lovar att då jag har möjlighet att koppla av så gör jag det till 100% och jag har verkligen lärt mig att njuta av att inte göra något!!
När jag tänker tillbaka så funderar jag nog ibland hur jag orkat igenom då  det var som allra hektigast i mitt liv....i ett skede körde jag tur och retur 174 km ,bodde på landet och pendlade till Åbo..det gjorde jag ca 2 1/2.Sen flyttade jag och min flicka till Åbo och som ensamstående mamma och ha en firma att sköta var inte alltid så roligt kan jag lova.Det skulle köras hit och dit,min flicka red i Pargas ...då körde jag henne dit...tillbaka till Åbo och jobba några timmar ...ner till Pargas och söka henne...hem ...läxor ...mat och förberedelse för en ny arbetsdag!
Hon växte ju upp och lärde sig att åka själv med bussen till sina ridlektioner och jag behöhvde inte köra utan kunde jobba .
Något år senare kom min nuvarande man in i vårt liv och rätt snabbt  märkte vi att jahaps...familjen blir större.Så det var att sk starta om och gå  igenom en ny baby fas. Min ädsta dotter var då 12år....och jag skulle fylla 40..så jag var ju inte direkt en ung mamma om man säger så och fullt upp med firman hade jag där stog jag ännu en vecka innan jag skulle föda och klippte hår...det var inte att ligga på latsidan fast jag var gravid .Min nya sambo bodde i Björneborg...så då skulle jag hinna pendla dit också  höggravid eller han till Åbo.
Då flickan just hade fyllt ett ja då föddes vår pojke...puh kan jag säga så här efter åt...då lovar jag att det var hektiskt!!
Jag hade två små kidz,en tonåring...M som just hade flyttat till Åbo och sen en firma att sköta....lovar att någon egen tid fanns absolut inte inräknat i min vardag då...som ni kanske kan gissa.
Så nu kan jag med gott samvete säga ...mitt liv just nu är lyx...kidzen klarar sig mer och mer själv,har en vecka ledigt,älskar mitt jobb...M och jag börjar få mera tid för varandra,vi reser,vi njuter av att inte göra något....ja listan kan bli lång.
Sen har jag läst om många som skriver då det det kommer barnbarn att....det är barnbarnen som är livets efterrätt...okej säker för många är det verkligen det bästa,själv skaffade jag ny familj på äldre dar och tycker att sen då kidzena är vuxna så vill jag komma och fara precis hur jag vill.Jag har redan planerat in mitt livs efterrätt och den är så här: om jag får vara frisk och har möjlighet så skall jag/vi njuta livets glada dagar med att ha ett litet krypin  nånstans  där solen skiner och det är varmt året om...det är absolut min efterrät efter alla hektiska år/arbetsår!!!Det får gärna komma barnbarn men jag kommer inte ställa upp som många mor och farföräldrar gör att dom varje dag passar sina barnbarn...dom kan sen komma på loven  till mitt/vårt lilla krypin!!!
Men det som jag tycker är roligt att vi alla är olika och får precis planera och göra hur vi vill med våra liv och göra så som det känns bäst.Ikväll njöt jag/vi till 100% så här...ostbricka och vackra tulpaner som liknar rosor!!
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar