måndag 28 mars 2016

Påsk överraskning!!

Påsken är full av överraskningar och jag som trodde att påsken firas i arbetets tecken utan min familj ...vad häder då.....jo M hade fixat barnvakt och bestämde sig att komma på kryssning så vi skulle få lite tumis tid!!Skojigt!!
Förstås hinner jag ju inte umgås så hemskt mycket i och med vi jobbar långa dagar och däremella man är ledig borde man också hinna sova.Men det är ju inte varje vecka han kommer och kryssar så visst kan man offra sig någon gång en arbetsvecka med lite mindre sömn...sover sen på min lediga vecka :)
Vi satt och funderade vart vi skulle gå och äta på långfredagen ....och vi enades om Oscar ala Carte restaurangen med den motivationen att där är det mysigt och sitta äta utan barn...få sitta i lugn och ro och njuta av den super goa maten.
När kidzen är med väljer vi ofta Aurora buffe´n för där är mat som också dom gillar ..om inte annat så har dom i alla fall goda efterrätter där tycker dom.
Jag blickar tillbaka till den tiden då jag var ensamstående och jag och A åt samma mat många dagar i sträck tex kokade soppa i en stor kastrull för att ha mat i många dagar och spara en liten slant...för då fanns det inte en chans att jag skulle ha kunnat tänka mig gå ut och äta ...är så glad att kunna nu och då gå ut och äta någo gott och njuter av det till 100%... älskar go mat!!Tror jag aldrig kommer att tröttna på att gå ut och äta ...att få  sitta ner och vänta på att bli serverad till bordet ...det kallar jag lyx!!!Tror det är är många andra som håller med mig....i synnerhet småbarnsföräldrar som oftast får äta maten kall eller kanske rentav inte alls hinner äta...då tror jag nog ni njuter då ni sätter er ner på en restaurang och blir uppassade.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar