torsdag 31 mars 2016

Skönt med egen gårldskarl.

Efter att ha passat upp en hel hög med passagerare under påsk helgen så är jag nu äntligen hemma och njuter.
Njuter av vårt påskgräs och påskris med  vita fjädrar,påskliljor,påskbastu..går riktigt bra att fira påsken en vecka senare.Igår köpte jag  åt mig mämma,nu vet jag  att jag börjar bli äldre när man börjar längta efter mämma.Skulle någon sagt då jag var 20  att jag kommer att tycka om mämma då  jag blir äldre så skulle jag bara skrattat ....men  men så gick det !!!
Sen har jag njutit att få sitta vid köksbordet och dricka te och se då andra passar upp mig och städar gården fin...det börjar bli vår på allvar.Idag sopade dom bort allt sand på trottoarerna och krattade bort löven..blev så städigt och fint.
För mig passar det riktigt bra att bo i höghus...hatar att kratta,klippa gräsmattor,vattna,hålla på och plocka ogräs osv.....tycker om att ha lite krukor med blommor på balkongen ..det räcker riktigt bra åt mig/oss.Som sagt så här på våren blir jag alltid lite sugen på radhus och en liten bakgård....men radhuslägenheterna i Åbo är verkligen dyra ...så vi reser istället och bor billigt i höghus.
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar