torsdag 17 mars 2016

Småbarnsföräldrars mardröm!!

Jag tror en stor del av oss som har lite mindre barn känner igen denna mardröm.
Solen lyser och mer och mer börjar värma där ute ...man ser verkligen att nu kommer våren med stormsteg.Hittils är allt helt underbart och härligt....tills du öppnar dörrarna till klädskåpen ...ja då kommer den mardrömslika känslan krypande...nu tror jag ni börjar känna igen er.Just det faaaan ...vårkläderna som jag trodde skulle passa denna vår ännu är antingen för små eller som för oss så for det i två rockar dragkjedjan sönder,inga passliga vår skor.Tunna vantar och vårmössor har jag under kontroll dom finns alltid i en korg som jag ganska ofta går igenom och sorterar.
Hur mycket jag än älskar den här våren så kommer den alltid så där överraskande och där står man sen med ett par kidz som klagar att det är så förbannat varmt och svettigt i vinterrock och skinnmössa.
Idag lovade jag att vi skulle åka och se om vi hittade någon vårrock och tossor åt M för när jag väl började gå igenom J´s klädskåp så hittade jag två vår rockar som passar  åt honom den här våren så han behöver ändast tossor.
Att bo i ett land med fyra årstider är faktiskt rätt så dyrt för det skall vara kläder som passar varje årstid och ungar växer ju så det knakar...själv köper jag åt mina kidz riktigt vanliga billiga kläder och fyndrar mycket på rea....men jösses dom som redan sen barnen är små skall ha allt nyaste nytt och fina märkeskläder..dit far ju en förmögenhet att handla för fyra årstider....men alla  gör sina egna val.
Men måste säga att nog har det på en super kort tid ändrat där ute....när jag alltid är en vecka på jobb så märker man hur otroligt mycket det har ändrat i naturen då man kommer hem....nu fanns det ju nästan ingen snö  mera  ....HÄRLIGA tider framför!!Tror nog många andra håller med att visst tusan är våren fin!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar